۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
نقش آفرینی فضای مجازی در نرخ گذاری بازار مسکن| قیمت ها در اختیار باند «مافیایی» است
رئیس اتحادیه املاک گرگان مطرح کرد؛

نقش آفرینی فضای مجازی در نرخ گذاری بازار مسکن| قیمت ها در اختیار باند «مافیایی» است

گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان گفت:  فضای مجازی و اپلیکیشن های فعال در این زمینه یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در کشور هستند.

محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فضای مجازی و اپلیکیشن های فعال در این زمینه یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در کشور هستند.

رئیس اتحادیه املاک گرگان افزود: مافیایی در کشور وجود دارند که برای خودشان قیمت گذاری کرده و آن را تثبیت می کنند و مردم هم از این افزایش قیمت ها می ترسند.

وی با اشاره به اقدام دولت برای تولید مسکن در کشور، گفت: دولت قدم های خوبی در بحث تولید و جهش مسکن برداشته است و اینکه بتواند در حدود چهار سال، چهار میلیون مسکن به مردم تحویل دهد، بسیار عالی است.

صنعتی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد می توانیم شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کاهش اجاره ها و خرید و فروش ملک باشیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها، اضافه کرد: در دهه ۸۰ بنگاه داران املاک اجاره بها را مشخص می کردند، ولی در حال حاضر خود مالک مشخص می کند در حالی که مردم ما را مقصر افزایش قیمت ها می دانند.

رئیس اتحادیه املاک گرگان گفت: در واقع املاکی ها، هیچ نقشی در افزایش اجاره بها ندارند بلکه سیستم اداری و دولتی توانسته تاثیر و کنترل زیادی بر این موضوع داشته باشد.

وی ادامه داد: یک روز، قیمت اجاره براساس قیمت ملک بود و به طور مثال اگر قیمت ملک ۵۰۰ میلیون بود، یک هفتم از قیمت کل، رهن باید پرداخت می شد.

صنعتی بیان کرد: هم اکنون قیمت خانه در مناطق پایین شهر گرگان، متری حدود ۱۶ میلیون تومان است و اگر بخواهیم یک خانه ۱۰۰ متری را قیمت گذاری کنیم، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می شود و اگر بخواهیم براساس یک پنجم قیمت ملک، رهن آن را حساب کنم، قیمت ها سر به فلک می کشد.

وی گفت: به دلیل افزایش هزینه های معیشت و مشکلات اقتصادی ملاک تعیین اجاره بها بر اساس تورم شده است.

کد خبر: ۱۶۵٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha