۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
ساخت ۱۲۹ کیلومتر آزادراه و ۵۵۱ کیلومتر بزرگراه در یک سال گذشته
معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ساخت ۱۲۹ کیلومتر آزادراه و ۵۵۱ کیلومتر بزرگراه در یک سال گذشته

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۱۲۹ کیلومتر آزادراه و ۵۵۱ کیلومتر بزرگراه در کشور طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، شهریار افندی زاده گفت: طی یک سال گذشته ۱۸۴ کیلومتر راه اصلی با رشد ۵ درصد در مقایسه با متوسط ۵ سال گذشته و ۱۴۱۵ کیلومتر راه روستایی با رشد ۱۲ درصدی در مقایسه با ۵ سال گذشته در کشور ساخته شده است.

افندی زاده در مورد توسعه زیر ساخت‌های آزاد راهی کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ گفت: توسعه و تکمیل ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در دستور کار برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که تکمیل این پروژه‌ها منوط به تامین اعتبار به مبلغ ۵۹۰۰ میلیارد تومان است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی متوسط بهره برداری از خطوط ریلی طی ۱۰ سال گذشته را سالانه ۲۰۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود با بهره برداری از ۵۶۱ کیلومتر تا پایان سال ۱۴۰۱، این میزان ۲.۷ برابر خواهد شد.

افندی زاده در مورد توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور گفت: خطوط اصلی ریلی دریک سال گذشته ۱۱۸ کیلومتر توسعه پیدا کرده است که نسبت به پنج سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر همچنین با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی میانگین تأخیر قطارهای مسافری در ۴ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ افزود: در طی این مدت ۱۰۳۷ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و بازسازی شده به بهره برداری رسیده است.

افندی زاده در مورد توسعه ترانزیت و فعالسازی کریدورهای بین المللی نیز گفت: ترانزیت بیش از ۱۱ میلیون تن کالا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران طی یک سال گذشته و افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و هدفگذاری انتقال ۲۰ میلیون تن کالای ترانزیتی در سال ۱۴۰۱ از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه ترانزیت بوده است.

کد خبر: ۱۶۵٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha