۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
۵ شرکت دانش‌بنیان در اردبیل راه‌اندازی شد| فعالیت ۵۱ شرکت خلاق
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۵ شرکت دانش‌بنیان در اردبیل راه‌اندازی شد| فعالیت ۵۱ شرکت خلاق

اردبیل- رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: در چهار ماه گذشته از سال‌جاری پنج شرکت دانش‌بنیان به مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان افزوده شده است.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما پیش از این ۳۸ شرکت دانش‌بنیان داشتیم که با افزوده شدن شرکت‌های جدید در حوزه‌ دانش‌بنیان و خلاق، مجموع این شرکت‌ها در حال حاضر به ۵۱ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد:‌ در چهار ماهه امسال، سه شرکت دانش‌بنیان در حوزه برق و الکترونیک، یک شرکت در حوزه آسانسور و یک شرکت دانش‌بنیان نیز در بخش کشاورزی فعالیت خود را آغاز کردند.

پرداخت ۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: از محل تبصره ۱۸ تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان استان ۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که ما درخواست پرداخت تسهیلات با سه برابر برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را کردیم که امیدواریم با پرداخت این تسهیلات در سال‌جاری و سال آینده فرصت اشتغال ۴۰۰ نفر به شکل مستقیم و پایدار در این مجموعه‌های فناور فراهم آید.

ابراهیم‌پور تکمیل پازل زیست بوم استان را از اولویت‌ها و رویکردهای اصلی و اساسی برشمرد و افزود: با راه‌اندازی آزمایشگاه صنایع غذایی و مراکز نوآوری گیاهان دارویی و صنعت کندو تلاش کردیم تا فرصت کارهای تحقیقاتی، علمی و فناورانه را در این بخش مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی مرکزنوآوری گیاهان دارویی و صنعت زنبور یک میلیارد تومان از محل معاونت رئیس جمهور هزینه شده است.

تامین ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل جهش تولید برای راه‌اندازی آزمایشگاه گیاهان دارویی و صنایع غذایی

ابراهیم‌پور اضافه کرد: برای راه‌اندازی آزمایشگاه گیاهان دارویی و صنایع غذایی نیز ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز از محل جهش تولید تأمین شده تا شاهد فعالیت این آزمایشگاه و ارائه خدمات به شکل دانش‌بنیان و فعالان این حوزه باشیم.

وی بیان کرد: پیش از این در دستیابی به آزمایشگاه واحدهای فناور استان با چالش‌هایی روبه‌رو بودند و حتی برای انجام آزمایش به استان‌های دیگر می‌رفتند که با نگاه دلسوزانه مسئولان این مشکل برطرف و آزمایشگاه‌های مجهز در این استان راه‌اندازی شدند.

ابراهیم‌پور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در گام بعدی سعی ما بر این است تا تقویت صنایع غذایی را در این حوزه شاهد باشیم که ما سعی کردیم با کمک آزمایشگاه همکار در حوزه عسل و سایر صنایع غذایی عملکرد مناسبی را انجام دهیم.

اخذ مجوز راه‌اندازی خانه خلاق

وی حمایت از کشاورزی دانش‌بنیان را با تاکیدات مقام معظم رهبری یادآور شد و تصریح کرد: در چهار ماهه امسال ۲ مجوز پردیس علم و فناوری را دریافت کردیم که اولین پردیس مربوط به کشت و صنعت مغان است که توافقنامه آن نیز به امضا رسیده و موافقت اصولی صادر شده است.

ابراهیم‌پور گفت: این پردیس علم و فناور متعلق به کشت و صنعت مغان است اما پردیس دوم در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شده تا شاهد بهره‌برداری دانشجویان از این پردیس جامع در علوم و رشته‌های مختلف باشیم.

وی از اخذ مجوز راه‌اندازی خانه خلاق خبر داد و افزود: آماده‌سازی زمین پنج هکتاری به همراه محوطه‌سازی آغاز شده و ما برای اولین بار واگذاری زمین را به شرکت‌های دانش‌بنیان شروع خواهیم کرد.

موافقت اولیه با اختصاص ۷۰ هکتار زمین برای توسعه پارک

ابراهیم‌پور به انتشار فراخوان در واگذاری زمین به شرکت‌های فعال اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری استاندار اردبیل و کسب موافقت اولیه ۷۰ هکتار زمین به همت راه و شهرسازی برای توسعه پارک اختصاص می‌یابد که در فاز اول ۳۵ هکتار طرح توجیهی در مرحله آماده شدن است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اضافه کرد: در گام اول تکمیل زنجیره زیست بوم دانش‌بنیان و حمایت از مراکز نوآوری در دستور کار قرار گرفته تا با تخصیص زمین در مسیر آبی‌بیگلو بتوانیم ۷۰ هکتار اراضی را مدیریت کنیم.

کد خبر: ۱۶۵٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha