۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
واحدهای مهندسی در مناطق سیل زده رفسنجان مستقر می شود/ تامین کف کش
وزیر کشور در رفسنجان:

واحدهای مهندسی در مناطق سیل زده رفسنجان مستقر می شود/ تامین کف کش

رفسنجان- وزیر کشور با اشاره به اینکه واحدهای مهندسی در مناطق سیل زده رفسنجان مستقر می شود، گفت: همچنین به زودی کف کش و لجن کش وارد این روستا می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از روستای کوثر ریز رفسنجان هدف از این سفر را بررسی وضعیت مناطق سیل زده از نزدیک عنوان و اظهار کرد: سیلاب به بخش هایی از این روستا خسارت بسیار زیادی وارد کرده است.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات ناشی از سیلاب در منطقه ادامه داد: در حال حاضر هلال احمر، نیروهای جهادی و بسیجی در حال خدمت رسانی در این روستا هستند و گروه های امدادی هم به زودی تقویت می شود تا خدمت رسانی به مردم سرعت بیشتری بگیرد.

وحیدی در خصوص خانه های آسیب دیده از سیلاب گفت: بنیاد مسکن در این زمینه ورود و حجم خسارت ها را بررسی می کند. به منازل تخریب شده کمک می شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه واحدهای مهندسی در این روستا مستقر می شود، افزود: همچنین به زودی کف کش و لجن کش وارد این روستا می شود.

وی در خصوص خسارت وارد شده به بخش کشاورزی هم گفت: باغات پسته ارزیابی شده اند و در این زمینه جهاد کشاورزی بررسی ها و پی گیری های لازم را انجام می دهد.

وحیدی با اشاره به حضور مسئولان در مناطق سیل زده افزود: مشکلات را دنبال خواهیم کرد تا برطرف شوند.

وزیر کشور ظهر امروز به منظور بررسی وضعیت و مشکلات مناطق سیل زده رفسنجان وارد فرودگاه این شهر شد و از مناطق بحرانی شهر سیل زده رفسنجان بازدید هوایی انجام داد.

بارش های تابستانه مونسون منجر به طغیان رودخانه ها و ورود سیلاب به شهر رفسنجان شده که آب گرفتگی شدید معابر، واحدهای مسکونی و روستاهای حاشیه رفسنجان را به همراه دارد.

کف‌کش، پمپ‌های تخلیه آب و ماشین‌آلات سنگین برای انسداد مسیر جریان آب از جمله تجهیزات مورد نیاز شهر رفسنجان برای مقابله با سیلاب است. این در حالیست که همچنان آب‌های ناشی از بارندگی‌ها از ارتفاعات سرچشمه به سمت رفسنجان جاری است.

کد خبر: ۱۶۵٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha