اتاق ایران باید تنظیم‌گر رابطه بخش‌های بزرگ اقتصاد و شرکت‌های نوآور باشد
در نشست مرکز نوآوری اتاق ایران مطرح شد

اتاق ایران باید تنظیم‌گر رابطه بخش‌های بزرگ اقتصاد و شرکت‌های نوآور باشد

رئیس مرکز نوآوری و شتاب‌دهی صادرات اتاق ایران می‌گوید شان اتاق ایران تنظیم‌گری رابطه میان دولت، صنعت و دانشگاه‌ها از یک سو و شرکت‌های فعال در حوزه نوآوری از سوی دیگر است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نشست رئیس مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات اتاق ایران با روسای مراکز نوآوری اتاق‌های استانی با هدف برنامه‌ریزی و انسجام بیشتر میان این مراکز برگزار شد.

مهدی خاکی رئیس مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات اتاق ایران با تشریح جهت‌گیری جدید این مرکز گفت: تمرکز بر صادرات وقتی محصول و خدمت قابل رقابت در بازار جهانی نداشته باشیم درست نیست. بنابراین باید دست به اقداماتی بزنیم تا در حوزه صادرات به پختگی برسیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان معدودی وجود دارند که به همت خود صادرات انجام می‌دهند به ضرورت آموزش این شرکت‌ها اشاره کرده و گفت: اما ایجاد مرکز مشاوره و آموزش ویژگی رقابتی اتاق ایران نیست. شان اتاق ایران تنظیم گری رابطه میان دولت، صنعت و دانشگاه‌ها از یک سو و شرکت‌های فعال در حوزه نوآوری از سوی دیگر است.

او با تشریح اهداف تعریف شده برای دور جدید فعالیت مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف، نقش‌آفرینی برای اتصال بین صنعت و دانشگاه است. ایجاد بانک اطلاعاتی به ویژه از فعالان حوزه بین‌الملل، فعالان حوزه نوآوری، شناسایی مراکز سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تسهیل گری حقوقی مالیاتی و بیمه‌ای از دیگر اهداف و اقدامات این مرکز خواهد بود.

خاکی با بیان اینکه برخی اهداف باید به صورت کارگروهی و میان اتاق‌های مختلف استانی بنا بر مزیت‌های هر یک از آن‌ها دنبال شود ادامه داد: کارگروه بین‌الملل با هدف اتصال به اتاق‌های مشترک برای دریافت اطلاعات حوزه صادرات، کارگروه منابع انسانی با هدف برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی برای علاقه‌مندان به حوزه فناوری جویای کار، کارگروه ترویج و فرهنگ‌سازی با هدف تولید محتوای مورد نیاز برای استارتاپ ها، و کارگروه رصد مرز نوآوری با هدف آینده‌پژوهی درباره اینکه حوزه نوآوری در دنیا به چه سمت و سویی خواهد رفت می‌تواند از جمله این کارگروه‌ها باشد.

در این نشست مسئولین اتاق‌ها و مراکز نوآوری در قزوین، زنجان، شهرکرد، کرمان و رشت به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مراکز نوآوری خود و یا روند تشکیل و آغاز به کار این مراکز ارائه کردند. آموزش افراد در سطح تجارت بین‌المللی، فعالیت برای مقابله با ایران هراسی، تقویت روابط دوجانبه به جای چندجانبه، راه‌اندازی صندوق حمایت از صادرات در زنجان، برگزاری کارگاه‌های تجربه و تشکیل انجمن دانش بینان و فناورانه در شهرکرد، تشکیل مراکز مشاوره رایگان حقوقی و تجاری در شهرکرد، تشکیل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در اتاق کرمان، تهیه گزارش جامع از ۲۱ کشور هدف صادراتی اتاق کرمان و کالاهای صادراتی مورد نیاز، ایجاد پکیج‌های آموزشی صادراتی، هموارسازی ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای بین‌المللی از جمله نکات بیان شده از سوی آن‌ها بود.

کد خبر: ۱۶۵٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha