۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
وزارت جهاد کشاورزی خسارات سیلاب به کشاورزان را برآورد کند
نماینده مردم خاش در مجلس:

وزارت جهاد کشاورزی خسارات سیلاب به کشاورزان را برآورد کند

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: از وزارت جهاد کشاورزی درخواست داریم تا هرچه سریع تر خسارت های ناشی از سیلاب های اخیر به کشاورزان را برآورد کند.

به گزارش بازار، اسماعیل حسین زهی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: از اقدامات مدبرانه استاندار سیستان و بلوچستان و مجموعه دستگاه های اجرایی استان در سیلاب های اخیر تشکر می کنم.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخشهای نصرت آباد و کورین در مجلس ادامه داد: از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی برآورد خسارات سیلاب های اخیر را خواستارم و از وزیر کشور درخواست دارم تا در خصوص ارتقای بخش های کورین و نصرت آباد به شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد و همچنین خسارات به زیرساخت های شهری را برآورد نماید.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: هرچه سریع تر قانون رتبه بندی معلمان را اجرا و نیروهای خرید خدمت، حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را تعیین تکلیف کنید. رایگان نمودن کتب درسی در مناطق محروم خصوصا در استان سیستان و بلوچستان را خواستارم.

حسین زهی ادامه داد: تامین آب شرب شهروندان استان سیستان و بلوچستان خصوصا مردم شهرهای خاش، تفتان، میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد را از وزیر نیرو خواستار هستم.

وی با بیان اینکه تسریع در اجرای پروژه دو بانده سازی جاده های استان سیستان و بلوچستان خصوصا جاده زاهدان به خاش خواسته به حق مردم از وزیر راه و شهرسازی است، عنوان کرد: با توجه به کمبود شدید منابع آبی و وقوع باران های موسمی و تولید حجم روان آب ها در مدت زمان کم تکمیل سدهای در دست احداث را بیش از پیش خواستاریم و امیدواریم وزارت نیرو اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بسیاری از سدهای پیشنهادی دارای طرح های مطالعاتی هستند اما هنوز وارد فاز اجرایی نشده اند، عنوان کرد: با توجه به سکونت بخش کثیری از ساکنین حوزه انتخابیه در نقاط روستایی و عشایری تخصیص نفت به عشایر و روستاییان را خواستارم.

کد خبر: ۱۶۵٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد کابلی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 0
      اگه پرداخت خسارات سیل زدگان هم مثل رتبه بندی معلمان جنبه ی خبر ی باشد که هست وای به حالشون