۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
تمام شالیزارهای مازندران طی برنامه پنج‌ساله مکانیزه کشت می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

تمام شالیزارهای مازندران طی برنامه پنج‌ساله مکانیزه کشت می‌شود

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش یک‌هزار هکتاری سطح شالیزارهای استان در سال جاری گفت: طبق برنامه سه تا پنج‌ساله تمامی شالیزارهای استان زیر کشت مکانیزه خواهند رفت.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سال قبل حدود ۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به صورت مکانیزه کشت شد، افزود: پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

وی بر ضرورت توسعه مکانیزاسیون برای افزایش راندمان تولیدات کشاورزی و کاهش هزینه ها تاکید کرد و گفت: طبق برنامه سه تا پنجساله تمامی مزارع و شالیزارهای استان به زیر بار کشت مکانیزه خواهند رفت.

شهیدی فر همچنین با اشاره به افزایش سطح شالیزارهای استان در سال جاری گفت: پیش بینی می شود امسال سطح کشت شالیزارها در استان به ۲۱۵ هزار هکتار افزایش یابد که تاکنون ۱۹۰ هزار هکتار از این مزارع خزانه گیری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه ۹۰ هزار هکتار از خزانه گیری ها و ۱۰۰ هزار هکتار نشاکاری مکانیزه انجام شده است، به کشاورزان و شالیکاران توصیه کرد در دوران کرونایی برای پیشگیری از شیوع بیماری فاصله گذاری اجتماعی را در هنگام نشاکاری و خزانه گیری رعایت کنند.

وی با بیان اینکه سال قبل ۲۱۴ هزار هکتار از مزارع استان به کشت شالی اختصاص داشت، افزود: امسال این میزان هزار هکتار رشد داشته است.

سالانه ۱.۴ میلیون تن شلتوک در مزارع شالیزاری مازندران برداشت می شود.

کد خبر: ۱۶٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha