۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۲
هدایت یارانه دارو به سمت مصرف کننده نهایی با اجرای «دارویار»

هدایت یارانه دارو به سمت مصرف کننده نهایی با اجرای «دارویار»

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: مهمترین مسئله در اجرای طرح دارویار این است که یارانه دارو به سمت مصرف کننده نهایی هدایت می‌شود.

به گزارش بازار، هاله حامدی‌فر درباره مزایای طرح «دارویار» برای صنعت داروسازی و مردم گفت: مهمترین مسئله در اجرای طرح دارویار این است که یارانه دارو به سمت مصرف کننده نهایی هدایت می‌شود، صنعت داروسازی از ابتدای تخصیص ارز ترجیحی به دنبال آن بود که یارانه در مسیر درست هزینه شود.

وی، ارز ترجیحی را از عوامل دست و پاگیر صنعت داروسازی دانست و افزود: باید توجه داشت که تخصیص ارز ترجیحی در اول زنجیره تأمین دارو رانت و فساد به دنبال داشت، با تخصیص ارز دولتی نظارت‌ها روی صنعت افزایش پیدا کرد که در نتیجه این تخصیص ارز صنعت داروسازی محدود و با چالش‌هایی در تولید مواجه شد.

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با بیان اینکه طرح دارویاری اشکالات جزئی دارد که مسئولان در صدد رفع آن هستند، ادامه داد: با اجرای طرح دارویار و نیمایی شدن ارز صنعت داروسازی با مشکل نقدینگی رو به رو شده است، البته در ابتدای مسیر هستیم و مسئولان به دنبال حل مسئله هستند، باید دانست که هر تغییری چالش‌هایی به دنبال دارد که این چالش‌ها هم به زودی رفع خواهد شد.

حامدی‌فر گفت: در مجموع کلیات طرح «دارویار»، نگرش پشت طرح و دید کارشناسان مجری آن بسیار مثبت بوده و صنعت داروسازی از اجرای طرح دارویاری استقبال می‌کند؛ البته در برخی موارد مشکلات موردی وجود دارد که در حال پیگیری است و به زودی رفع خواهد شد.

طرح ملی دارویار از ۲۳ تیر آغاز شده است؛ این طرح به منظور اصلاح سیاست‌های ارزی دارو اجرایی شده و هدف آن منطقی شدن قیمت دارو، رسیدن یارانه دارو به دست مصرف کننده اصلی و افزایش پیدا نکردن پرداختی از جیب مردم است.

در این طرح ۳۶۶ قلم داروی ضروری یارانه سلامت می‌گیرند و ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه که پیش از این تحت پوشش بیمه نبودند؛ تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۱۶۵٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha