۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
خسارت سیل ۹۸ کشاورزان اهوازی کامل پرداخت نشد
رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز:

خسارت سیل ۹۸ کشاورزان اهوازی کامل پرداخت نشد

اهواز - رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز گفت: خسارت سیل ۹۸ کشاورزان و روستاییان کامل پرداخت نشد.

فاضل نیسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حالی که یکسال از سیل فروردین ماه ۹۸ در اهواز می گذرد ولی متاسفانه تنها ۵۰ درصد از خسارت کشاورزان پرداخت شده و مابقی آن هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات سیل را در اختیار جهاد کشاورزی استان ها قرار داده اند، گفت: با این حال نیمی از خسارت کشاورزان باقی مانده است و هنوز خبری از اتمام پرداخت خسارات کشاورزان نیست و کشاورزان و روستاییان از این موضوع گله دارند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز ادامه داد: انتظار می رود وقتی اعتبار لازم برای پرداخت خسارات کشاورزان سیل زده به جهاد کشاورزی واریز شده است در اسرع وقت به حساب کشاورزان واریز شود.

نیسی عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا بر بخش کشاورزی هم تاثیر منفی داشته و کشاورزان انتظار دارند در این شرایط اقتصادی بیش از این دغدغه نداشته باشند و از متولیان درخواست دارند خسارت سیل ۹۸ را بطور کامل پرداخت کنند.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده بخش کشاورزی در تحقق جهش تولید گفت: بخش کشاورزی نقش تعیین کننده‌ای در جهش تولید، امنیت غذایی و ارز آوری برای کشور دارد و می تواند نقش اساسی در تحقق شعار سال ایفا کند؛ در حال حاضر ظرفیت مناسبی برای تحقق شعار جهش تولید گندم و حفظ خودکفایی وجود دارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز ارائه تسهیلات به کشاورزان، نوسازی ماشین آلات کشاورزی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی را از ملزومات تحقق شعار سال در بخش کشاورزی برشمرد و گفت: کشاورزان اهواز برای تحقق شعار جهش تولید آمادگی کامل دارند. وی در پایان تاکید کرد: جهش تولید در بخش کشاورزی با حمایت از بخش خصوصی و تسهیل سرمایه گذاری اتفاق می افتد. باید مسیر تولید اشتغال در بخش کشاورزی طوری باشد که سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی براحتی فعالیت کنند تا بتوانیم شاهد رشد تولید در این بخش مهم باشیم.

کد خبر: ۱۶٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha