۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
راه‌اندازی مرکز نوآوری گیاهان دارویی و صنعت کندو در اردبیل
به همت پارک علم و فناوری انجام شد؛

راه‌اندازی مرکز نوآوری گیاهان دارویی و صنعت کندو در اردبیل

اردبیل- مرکز نوآوری گیاهان دارویی و صنعت کندو و زنبور عسل با حضور استاندار اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، در آیین افتتاح مجتمع مراکز نوآوری استان در پارک علم و فناوری در کنار آغاز فعالیت مرکز نوآوری گیاهان دارویی و صنعت زنبور عسل با حمایت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آزمایشگاه جامع نیز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در مراسم افتتاح این مراکز نوآوری اظهار کرد: مرکز نوآوری تخصصی صنعت عسل اردبیل از بخش‌های مهم زیست‌بوم فناوری استان است که به ایده‌پردازی، نوآوری و فعالیت در زمینه استانداردسازی، فرآوری و پالایش تولید، بسته‌بندی و ارائه خدمات تخصصی اقدام خواهد کرد.

حبیب ابراهیم‌پور تصریح کرد: این مرکز به عنوان یکی از تخصصی ترین مرکز صنعت عسل در شمالغرب کشور مطرح بوده و با راه‌اندازی و تجهیز آن به آزمایشگاه تخصصی واحد غذایی و عسل بسیاری از نیازهای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان استان در منطقه شمالغرب در بخش تحقیقات تخصصی و تجاری سازی عسل و فرآوری های آن تأمین خواهد شد.

وی گفت: آزمایشگاه گیاهان دارویی با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل جهش تولید افتتاح شد تا خدماتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان ارائه کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: با راه‌اندازی این آزمایشگاه به صورت متمرکز ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در حال انجام خواهد شد تا نیازی به مراجعه این مجموعه‌ها به خارج از استان نباشیم.

ابراهیم‌پور به راه‌اندازی مرکز نوآوری عسل و گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات معاونت علمی ریاست جمهوری تأمین شده تا به زیست بوم فناوری استان افزوده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا زنجیره تولید دانش‌بنیان را مورد حمایت و همراهی قرار داده و با راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی شرایط و فضا را برای ارائه ایده‌های جوانان مهیا کنیم.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: رویکرد دولت سیزدهم و شخص استاندار اردبیل تقویت رکن اقتصادی و افزایش سرانه درآمدی مردم است که قطعا در سایه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار کاهش هزینه‌ها، شاهد افزایش بهره‌وری نیز خواهیم بود تا با ارتقا کیفی محصولات تولید شده فضای رقابت‌پذیری را در سطح داخلی و خارجی شاهد باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: در زیست بوم فناوری استان تعامل و ارتباط خوبی را با دانشگاه‌ها و مراکز علمی داریم و سعی ما بر این است تا با یک تعامل مثبت از شرایط به وجود آمده در تقویت مجموعه‌های تولیدی بیشتر استفاده شود.

کد خبر: ۱۶۴٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha