۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
لزوم ایمن سازی ۱۲ هزار کیلومتر کریدور شهری در کشور
معاون راهداری و حمل و نقل کشور اعلام کرد:

لزوم ایمن سازی ۱۲ هزار کیلومتر کریدور شهری در کشور

همدان - معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: ۱۲ هزار کیلومتر کریدور شهری در کشور نیازمند اقدامات فوری مانند روکش آسفالت و ایمنی‌سازی است

به گزارش خبرنگار بازار؛ خداداد مقبلی ظهر پنج شنبه پس از بازدید از مرکز راهدارخانه گردنه اسدآباد (رسول آباد) در جمع راهداران استان همدان گفت: حوزه مسئولیت راهداری از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و در نتیجه یک اشتباه در حوزه ایمن‌سازی ممکن است علاوه بر از دست رفتن اموال فرد، جان آن‌ها نیز به خطر بیافتد.

وی افزود: هرگونه توسعه و فعالیتی در هر حوزه‌ای شامل اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و غیره نیازمند توسعه زیر ساخت‌های راه وحمل و نقل است زیرا در عصر حاضر زندگی بدون حمل و نقل امکان‌پذیر نیست.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور عنوان کرد: استان همدان به عنوان حلقه واصل و چهارراه ارتباطی مرکز کشور به استان‌های غرب و جنوب غربی است و به همین علت از اهمیت زیادی برای وزرات راه و شهرسازی برخوردار است که با همین نگاه اقدامات خوبی در حوزه راه‌سازی و راهداری انجام شده است.

مقبلی ادامه داد: آزاد راه همدان-تهران یکی از همین اقدامات مهمی و موثری است که دولت‌ها با نگاه توسعه‌ای ایجاد کرده و ایمنی تردد و تسریع در حمل و نقل جاده‌ای را برای کاربران فراهم کرده است و سالهاست مردم از آن بهره‌مند هستند.

با تخصیص بودجه به شبکه نگهداری راه‌ها در سفر ریاست جمهوری بسیاری از مشکلات حوزه راه حل خواهد شد

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ ارزش ریالی اقدامات انجام شده در استان همدان ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: البته این اقدامات کافی نیست و با تخصیص بودجه به شبکه نگهداری راه‌ها در سفر ریاست جمهوری بسیاری از مشکلات حوزه راه حل خواهد شد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور وضعیت استان همدان را در حوزه ساخت راه‌های ارتباطی را بالاتر از نُرم کشوری دانست و افزود: آن چیزی که امروز در استان همدان نیاز است در راستای تامین اعتبارات مناسب در زمینه روکش آسفالت، حفظ و ارتقا ضریب ایمنی شبکه موجود، ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه خیز و نصب علائم هشداری است تا کاربر بتواند به راحتی و ایمنی در شبکه ارتباطی حرکت کند.

وی گفت: از ۱۵۰ هزار کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی سراسر کشور ۱۱۳ هزار کیلومتر راه روستایی و ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی است که برای ایمنی و نگهداری این راه‌ها سالیانه مبلغی افزون بر ۵۵ هزار میلیارد تومان نیاز است،

وی گفت: همچنین ۱۲ هزار کیلومتر کریدور شهری نیازمند اقدامات فوری مانند روکش آسفالت و ایمنی‌سازی بوده که سالیانه بین سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خاطر نشان کرد: راه و شریان‌های ارتباطی ما به عنوان موتور محرک و فعالیت اقتصادی کشور محسوب می‌شود بنابراین هرچقدر ما بتوانیم از نظر ایمنی و تردد سطح سرویس مناسبی فراهم کنیم اقدامی در حوزه اقتصادی کشور انجام داده‌ایم.

کد خبر: ۱۶۴٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha