۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
ورود دولت به سازمان‌های بازنشستگی محمل قانونی ندارد| ضرورت تکمیل جاده ترانزیتی اردبیل_قفقاز
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ورود دولت به سازمان‌های بازنشستگی محمل قانونی ندارد| ضرورت تکمیل جاده ترانزیتی اردبیل_قفقاز

اردبیل- اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ورود دولت به سازمان‌های بازنشستگی اعم از تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی محمل قانونی ندارد.

ولی اسماعیلی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مجلس با ادله قانونی هیئت تطبیق مصوبات را قانع کرد تا لغو مصوبه دولت را در افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان اعلام و ابلاغ کند.

وی تصریح کرد: رئیس مجلس به صورت رسمی لغو مصوبه هیئت دولت را اعلام کرد و در یک هفته اخیر دولت فرصت تصمیم‌گیری نهایی در این حوزه را داشته و باید به قانون مصوب مجلس تمکین کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت مصوبه مجلس را عمل نکند، باید اصلاح فرآیند در شورای عالی کار انجام شده و به سرعت تکلیف بازنشستگان مشخص شود.

دولت هر چه سریعتر به سردرگمی بازنشستگان خاتمه دهد
اسماعیلی از معاون اول رئیس جمهور خواست تا هر چه سریعتر به سردرگمی بازنشستگان خاتمه داده و با ابلاغ افزایش ۳۸ درصد، رضایت این قشر را فراهم کند.

وی ورود دولت را به دخالت در صندوق‌های بازنشستگی فاقد وجاهت قانونی توصیف کرد و افزود: این نهادها به شکل غیردولتی اداره می‌شود و بهتر است هیئت امنای صندوق‌ها تصمیم‌گیری درست و منطقی را انجام دهند.

اسماعیلی به ضرورت تکمیل زیرساخت بزرگراهی و راه آهن استان اشاره کرد و ادامه داد: باید هر چه سریعتر محور اردبیل به قفقاز به عنوان جاده ترانزیتی تکمیل و در قالب بزرگراه به گمرک بیله‌سوار متصل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان به معروفیت جاده‌های مغان به عنوان جاده‌های مرگ اشاره کرد و گفت: با توسعه بزرگراه‌ها از سه راهی صحرا تا بیله‌سوار در سال‌های آینده از آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای کاسته خواهد شد.

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان منابع از محل تهاتر به احداث ۵۰ کیلومتر محور گرمی به بیله‌سوار
وی به احداث ۵۰ کیلومتر محور گرمی به بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: قرار شده از محل تهاتر نفت برای این پروژه ۵۰ میلیارد تومان منابع تزریق شود و در کنار آن از مولدسازی نیز برای این محور مواصلاتی تأمین اعتبار خواهد شد.

اسماعیلی تلاش دولت مردمی رئیسی را در تأمین امنیت جان و نان مردم یادآور شد و خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته با مهار کرونا جان مردم مورد صیانت قرار گرفته و قطعا در تأمین نان و بهبود معیشت مردم نیز دولت و مجلس شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا کاستی‌ها و موانع برطرف شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خطاب به برخی سنگ‌اندازی‌ها در مسیر دولت اضافه کرد: نباید مردم را ناامید کنیم بلکه بهتر است با کار جهادی به امیدواری بیشتر مردم کمک کنیم.

کد خبر: ۱۶۴٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha