۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
تشکیل ۴ هزار و ۳۰۰ کارپوشه در سامانه مودیان
رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

تشکیل ۴ هزار و ۳۰۰ کارپوشه در سامانه مودیان

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از بیست و یکم تیر با آغاز به کار سامانه مودیان تا به امروز تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ کارپوشه در سامانه مودیان به ثبت رسیده است.

به گزارش بازار، محمد برزگری گفت: از بیست و یکم تیر با آغاز به کار سامانه مودیان تا به امروز تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ کارپوشه در سامانه مودیان به ثبت رسیده است. هم اکنون ثبت نام در این سامانه به صورت اختیاری است و زمان الزام ثبت نام فعالان اقتصادی در سامانه مودیان اعلام خواهد شد.

به گفته آقای برزگری، مرحله اول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به پیشرفت ۹۷ درصدی رسیده است.

همچنین به گفته رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تاکنون ۸ میلیون و ۷۴۵ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل شده اند. ۵۰۱ هزار دستگاه کارتخوان نیز هنوز تعیین تکلیف نشده اند که در صورت عدم اتصال به پرونده مالیاتی به تدریج غیر فعال خواهند شد.

برزگری با اشاره به ماده ۱۰ قانون پایانه‌های فروشگاهی که به تفکیک حساب شخصی و تجاری تاکید می‌کند، گفت: تاکنون ۸ میلیون حساب تجاری احصا شده است.

طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سایت مودیان که در آبان ۹۸ به تصویب شده است تمام مودیان را ملزم به ثبت نام در این سامانه و ارسال صورتحساب الکترونیک می‌کند.

کد خبر: ۱۶۴٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha