۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
سقف ریالی داروخانه‌ها برداشته شد
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

سقف ریالی داروخانه‌ها برداشته شد

سازمان بیمه سلامت برای اجرای بهتر طرح دارویار و ثابت ماندن هزینه‌های پرداختی مردم، سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشت. ­

به گزارش بازار، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: ما سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم تا نسخ جدید با افزایش سهم سازمان و افزایش مابه تفاوت ارزی یا همان یارانه دارو مشکلی ایجاد نکند.

وی ادامه داد: به این صورت کلیه نسخی که به داروخانه‌ها میرود می‌تواند توسط داروخانه‌ها پیچیده شود و بصورت الکترونیک به بیمه سلامت ارسال شود و ما بدون هیچ کسوری آن نسخ را پرداخت می‌کنیم.

ناصحی گفت: پیش از این با مقررات و قوانینی که وجود داشت ما سقفی را برای هر داروخانه قرار داده بودیم که متناسب با جمعیت و مکان داروخانه تعیین شده بود

وی با بیان اینکه سقف تعیین شده برای هر داروخانه نقش نگهدارنده و بعضاً تنبیهی برای برخی داروخانه‌ها داشت، افزود: برای اجرای کامل طرح دارویار ما این سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم تا مردم امکان گرفتن دارو در تمام داروخانه‌ها را داشته باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: با اعمال نظارت‌ها تشدید شده در اجرای طرح دارویار و با گذشت چند روز از اجرای این طرح، ۷۰ درصد داروخانه‌ها را توسط کارشناسان سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت و سازمان بازرسی نظارت کردیم.

ناصحی در ادامه از برداشتن سقف ریالی خدمات فیزیوتراپی نیز خبر داد.

وی افزود: در این هفته حذف سقف ریالی خدمات فیزیوتراپی در مراکز و موسسات توسط سازمان بیمه سلامت اعمال می‌شود تا مردم در دریافت خدمات فیزیوتراپی مشکلی نداشته باشند.

وی توضیح داد: پوشش بیمه‌ای همان پوشش مصوب شورای عالی بیمه است، اما سقف ریالی بر اساس جلسات فیزیوتراپی که تعیین می‌شود، برداشته خواهد شد تا مردم دریافت خدمات فیزیوتراپی مشکلی نداشته باشند.

کد خبر: ۱۶۴٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha