۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
واکنش وزیر راه به فروش اجباری عرصه مسکن مهر| قیمت کارشناسی به دو روش نقدی و اقساطی
«بازار» گزارش می دهد

واکنش وزیر راه به فروش اجباری عرصه مسکن مهر| قیمت کارشناسی به دو روش نقدی و اقساطی

وزیر راه و شهرسازی در حالی به فروش اجباری عرصه واحدهای مسکن مهر به متقاضیان واکنش نشان داده است که برای این اقدام در بودجه ۱۴۰۱ تشویقاتی در نظر گرفته شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در تازه ترین دستور و واکنش خود به پروژه مسکن مهر در نامه‌ای تاکید کرده که اجبار متقاضیان برای خرید عرصه واحدهای مسکن مهر غیرقانونی است و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

بنابراین گزارش، این نامه که مخاطب آن بنیاد مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن، ادارات کل راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید است تاکید شده است که پیرو گزارش‌های واصله و اعتراضات مردمی مبنی بر اجبار متقاضیان برای خرید عرصه واحدهای مسکن مهر در معاملات اولیه و بعدی در برخی از شهرها و شهرهای جدید به آگاهی می‌رساند، این عمل به صراحت بر خلاف جزء ۲ بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و تخلف از اجرای قانون مصوب می‌شود.

در این نامه آمده است: اجبار متقاضیان به خرید عرصه واحدهای مسکن مهر حتی در معاملات ثانویه و بعدی نه‌تنها تخلف اجرای قانون است بلکه تحمیل فشار و هزینه های مازاد به مردم در شرایط کنونی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی در این نامه تاکید کرده است: ضروری است همه ادارات و شرکت های تابعه در صورت تمایل و درخواست کتبی مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر اولیه و بعدی نسبت به واگذاری و فروش قطعی عرضه اقدام نمایند و از اجبار نمودن متقاضیان برای خرید عرصه تحت هر عنوان جداً خودداری کنند. بنابراین در صورت بروز و تکرار آن بر اساس قوانین و مقررات اداری با متخلفان برخورد خواهد شد.

واکنش وزیر راه به فروش اجباری عرصه مسکن مهر| قیمت کارشناسی به دو روش نقدی و اقساطی

در فرآیند فروش عرصه واحدهای مسکونی مهر براساس قانون بودجه سال های اخیر از جمله سال ۱۴۰۱ اجباری به فروش عرصه از سوی شرکت عمران شهرهای جدید به افراد وجود نداشته و چنانچه متقاضی خواستار خرید آن باشد، شرکت عمران مکلف به فروش عرصه به قیمت کارشناسی شده به دو روش نقدی و اقساطی خواهد بود

این دستور در حالی به بنیاد مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید ابلاغ شده است که روز گذشته شرکت عمران شهرهای جدید و به نقل از دفتر توسعه مسکن شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید اعلام کرد: در فرآیند فروش عرصه واحدهای مسکونی مهر براساس قانون بودجه سال های اخیر از جمله سال ۱۴۰۱ اجباری به فروش عرصه از سوی شرکت عمران شهرهای جدید به افراد وجود نداشته و چنانچه متقاضی خواستار خرید آن باشد، شرکت عمران مکلف به فروش عرصه به قیمت کارشناسی شده به دو روش نقدی و اقساطی خواهد بود.

در قانون بودجه سال ۱۴۰۱در صورت خرید نقدی زمین تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی به متقاضیان ارائه شده و در صورت اقساطی ۲۰ تا ۳۰ درصد مبلغ کل عرصه اخذ و مابقی طی ۵ سال از آن ها دریافت خواهد شد

طبق آخرین ویرایش های انجام شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۱در صورت خرید نقدی زمین تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی به متقاضیان ارائه شده و در صورت اقساطی ۲۰ تا ۳۰ درصد مبلغ کل عرصه اخذ و مابقی طی ۵ سال از آن ها دریافت خواهد شد.

در زمان فروش واحدهای مسکونی مهر چنانچه متقاضی اول عرصه را به صورت نقدی خریداری کرده باشد در زمان فروش واحد خود نیز به شخص دوم، عرصه همانند اعیان به طور کامل به شخص دوم منتقل خواهد شد اما اگر متقاضی نخست عرصه را به صورت اقساطی خریداری کرده باشد در زمان انتقال به نفر دوم باید توافق خود را برای پرداخت مابقی بهای عرصه به شرکت عمران اعلام کنند که در اصل این موضوع در توافق بین خریدار و مالک رفع شده و به شرکت عمران شهرهای جدید ارتباطی ندارد.

کد خبر: ۱۶۴٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      0 0
      اقای قاسمی لطفا به فکر ترمیم ، بازسازی و آسفالت جاده های غیر قابل استفاده کشور باشید جاده ها ی کشور نابود و ازبین رفتند ومردم هرثانیه با تردد در این جاده ها متحمل خسارات فراوان جانی و مالی می شوند چرا اتوبان زنجان به تبریز هنوز تحویل ادراه راه نگردیده چرا در ساخت این بزرگراه خیانت کردند و فاقد زیرسازی است چرا از این بزرگراه خراب ، داغون و غیر قابل استفاده عوارض می گیرند ؟