۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
ظرفیت اقامت روزانه گلستان برای مسافران ۱۰ هزار نفر است
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:

ظرفیت اقامت روزانه گلستان برای مسافران ۱۰ هزار نفر است

گرگان- قندهاری، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: ظرفیت اقامت روزانه مسافر در گلستان ۱۰ هزار نفر در اقامتگاه های دارای مجوز است.

یاسر قندهاری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به کاهش رونق گردشگری در دوران قرنطینه کرونا، اظهار کرد: با توجه به دو سال تعطیلات کرونایی و همچنین سیل سال ۹۸ که باعث شد مسافران به این استان سفر نکنند، گلستان از لحاظ جذب گردشگر در شرایط بدی قرار گرفت که منجر به لطمات زیادی به تاسیسات گردشگری استان شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان با بیان اینکه اگر چه دولت حمایت از اصنافی که از دوران کرونا لطمه دیدند را انجام داد، افزود: اما متاسفانه این حمایت ها به گونه ای نبود که بتواند خسارت های این بخش را جبران کند.

وی با بیان اینکه در نوروز سال جاری گلستان در جذب گردشگر وضعیت خوبی داشت، تصریح کرد: خوشبختانه با کاهش محدودیت های کرونایی نوروز امسال تمام ظرفیت اقامتگاه های گردشگری استان در این ایام تکمیل بوده است.

قندهاری با بیان اینکه برای ایام تابستان و پذیرایی از گردشگران کمیته های ۱۲ گانه در استان و شهرستان ها برگزار شد، افزود: دستگاه خدمت رسان در این حوزه آمادگی کامل دارند تا در ایام تابستان پذیرای گردشگران برای اقامت در این استان باشیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ هتل، متل و هتل آپارتمان، ۱۵۰ اقامتگاه بوم گردی، ۳۰۰ خانه مسافر و ۲۰ مزرعه گردشگری دارای پراونه گردشگری در استان فعال هستند.

وی یادآور شد: اقامتگاه های گردشگری روزانه ظرفیت اقامت ۱۰ هزار مسافر را دارند و در ایام تابستان، گلستان هیچ مشکلی برای خدمت رسانی به گردشگران را ندارد.

قندهاری جاذبه های طبیعی گردشگری استان را از دیگر ظرفیت ها برای جذب گردشگران برشمرد و گفت: امسال شرایط حضور گردشگر فراهم شد و مسافران نیز استقبال خیلی خوبی از این استان داشتند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم این روند، مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی واحدهای گردشگری استان مرتفع خواهد شد و آنها می توانند در یک شرایط ایده آل به مسافران و گردشگرانی که گلستان را به عنوان استان مقصد گردشگری انتخاب کردند، خدمات خوبی ارائه دهند.

کد خبر: ۱۶۴٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha