۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
تأمین پایدار مواد شیمیایی عملیات حفاری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:

تأمین پایدار مواد شیمیایی عملیات حفاری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: تأمین پایدار و مستمر مواد شیمیایی کاربردی در زنجیره عملیات حفاری و تکمیل چاه‌های نفت و گاز ضرورتی اجتناب‌ناپذیر به‌شمار می‌آید.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی روز دوشنبه (سوم مردادماه) در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران این شرکت و شرکت‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده مواد شیمیایی در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» با قدردانی و ابراز رضایت‌ از همکاری و هم‌افزایی مدیران عامل شرکت‌های حاضر در این جلسه افزود: شرکت ملی حفاری مسئولیتی خطیر در تحقق برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران برای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز دارد که این مهم جز با همیاری شرکت‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده مواد شیمیایی، سازندگان قطعات و تجهیزات و مجموعه‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی میسر نمی‌شود.

وی در این نشست که مدیران سیالات، حقوقی و پیمان‌ها، معاون مدیر امور مهندسی، رؤسای ادارات بودجه، قراردادها و روابط عمومی شرکت حضور داشتند، اظهار کرد: هیچ‌گونه عملیات حفاری بدون استفاده از مواد شیمیایی امکان‌پذیر نیست و سیال حفاری نقش اصلی در حفر و تکمیل یک چاه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این نشست فرصت مغتنمی برای شناسایی و بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب برای تداوم همکاری بلندمدت است و انتظار می‌رود با تبادل نظر و همکاری دوسویه زمینه تقویت همکاری‌ها فراهم شود.

گلپایگانی افزود: به‌منظور اجرای سند تحول و تحقق نقشه‌راه شرکت درصددیم با مشورت و همگرایی یکدیگر در نحوه تنظیم قراردادها اصلاحاتی اعمال شود که افزون بر افزایش مدت قرارداد از یک سال به پنج سال، در روند تولید و تأمین به‌موقع مواد شیمیایی شتاب‌بخشی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت به‌موقع صورت‌حساب‌ها و تزریق نقدینگی به شرکت‌ها و پیمانکاران با هدف رضایت‌مندی و مشتری‌مداری از مباحث مهم در اجرای قراردادهای جدید است، اظهار کرد: در مقابل عمل به تعهدات در زمان مقرر و اولویت دادن به تأمین به‌موقع نیازهای شرکت از نکاتی است که مورد اهتمام ویژه قرار دارد.

گلپایگانی به این نکته نیز اشاره کرد که در قراردادهای جدید، انبارداری به‌عهده شرکت‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده مواد است که این کار افزون بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، موجب سرعت‌ بخشیدن به حمل‌ونقل خواهد شد.

در این نشست عبدالحسین عموری موری، سرپرست مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران، گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده برای تأمین به‌موقع مواد شیمیایی ارائه و با بیان اینکه شرکت‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده این اقلام همکاری و همیاری خوبی با ملی حفاری از چهار دهه گذشته دارند، کیفیت‌بخشی به تولیدات، تأمین به‌موقع مواد بر اساس توافق‌های انجام‌شده به‌منظور پیشگیری از وقفه در عملیات حفاری را مورد تأکید قرار داد.

وی گفت: بررسی وضع بازار و تأثیر آن بر تأمین پایدار مواد شیمیایی، پرداخت به‌موقع هزینه‌ها به پیمانکاران، موارد مرتبط با امور قراردادی و حقوقی، مسائل فنی، راهکارهای مناسب انعقاد قرارداد بلندمدت و موضوع انبارداری با هدف تولید و تأمین به‌موقع و کاهش زمان‌های انتظار دکل‌های حفاری و... از نکاتی است که در این نشست به آن پرداخته شد.

در ادامه نشست هریک از مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده مواد شیمیایی، مشکلات و چالش‌های موجود از جمله در بُعد مالی، قراردادی، تعهدهای کارفرما و پیمانکار، نظارت و کیفیت را مطرح کردند و ضمن استقبال از پیشنهاد شرکت ملی حفاری ایران در ارتباط با موضوع نشست، نظرات و راهکارهای مقتضی برای تقویت همکاری و تبادل‌نظر مستمر میان کارشناسان ملی حفاری و این شرکت‌ها را ارائه دادند.

مواد شیمیایی کاربردی در صنعت حفاری شامل انواع ماده معدنی برای تهیه سیال حفاری از جمله باریت، میکا، آهک، دولومیت، کربنات و بی‌کربنات سدیم، مواد تغییردهنده غلظت سیال، لایمستون و... است.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha