۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
۱۱۰میلیون لیتر، رکورد جدید مصرف بنزین در ایران| تولید و مصرف در نقطه سر به سر قرار دارد
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با بازار:

۱۱۰میلیون لیتر، رکورد جدید مصرف بنزین در ایران| تولید و مصرف در نقطه سر به سر قرار دارد

نژاد علی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی رکورد مصرف بنزین در تیر را ۱۱۰ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: برخی از روزها مجبور شدیم از ذخایر بنزینی استفاده کنیم اما حالا تولید و مصرف در نقطه سربه سر است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مصرف بنزین در برخی از روزهای نخستین ماه تابستان حدود ۷ میلیون لیتر بیشتر از تولید بوده است.

بر اساس آخرین گزارش اعلامی تولید بنزین در ایران به حدود ۱۰۳ میلیون لیتر رسیده است. حال آنکه علی اکبر نژاد علی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی از ثبت رکورد ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف بنزین در برخی از روزهای تیر خبر می دهد.

او در حالی مدعی است که میانگین مصرف نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری را تجربه کرده که متوسط مصرف بنزین در مدت مشابه سال گذتشه هم حدود ۱۰۷ میلیون لیتر گزارش شده بود.

درحالی میزان تولید بنزین حدود ۱۰۳ میلیون لیتر است که مصرف در برخی از روزهای تیر به ۱۱۰ میلیون لیتر هم رسیده؛ البته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی مدعی است که هم اکنون مصرف و تولید در نقطه سربه سر قرار دارد

او البته متوسط مصرف ماهانه بنزین در تیر را حدود ۱۰۰ میلیون لیتر اعلام کرده و گفت: در برخی از روزهای تیر که مصرف از تولید بالاتر می رفت ناچار به استفاده از مخازن ذخیره سازی خود شدیم. اما حالا تقریبا میزان تولید و مصرف در نقطه سربه سر قرار دارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به این سوال که پیش بینی می کنید که میزان مصرف در ماه های آینده هم بیشتر شود، گفت: رشد مصرفی که امسال شاهد آن هستیم ناشی از کاهش محدودیت های کرونایی و البته افزایش سفرهای مردم با شروع تابستان است. همه ساله با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها میزان مصرف کاهش پیدا می کند. بنابر این اگر تغییری در پاندمی کرونا ایجاد نشود، روند روبه رشد مصرف در دو ماه آینده هم ادامه خواهد داشت.

نژادعلی همچنین در باره وضعیت مصرف سی ان جی در کشور هم گفت: مصرف CNG به حدود ۲۴.۲ میلیون مترمکعب رسیده و مشکلی از جهت تامین این سوخت در کشور وجود ندارد.

برنامه ای برای کنترل مصرف از طریق گرانی نداریم و قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود

برنامه ای برای کنترل مصرف از طریق گرانی نداریم
او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای کنترل مصرف از طریق افزایش قیمت بنزین وجود دارد، گفت: هیچ تصمیمی در خصوص نرخ بنزین گرفته نشده و اخباری که در این خصوص در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور بعضا منتشر می شود، به هیچ وجه درست نیست.

به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی، تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نمی‌شود و قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha