۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
تخصیص بودجه ۳۲ هزار میلیاردی به بیمه‌ها و وزارت بهداشت
رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه خبر داد

تخصیص بودجه ۳۲ هزار میلیاردی به بیمه‌ها و وزارت بهداشت

رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۳۲ هزار میلیارد به وزارت بهداشت و بیمه‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، رضا عوض پور با اشاره به بودجه تخصیص یافته طرح دارویار از محل هدفمندی یارانه‌ها گفت: تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان از محل بودجه ۷۳ هزار میلیاردی دارویار تخصیص یافته و دستور پرداخت آن صادر شده است؛ ۲ هزار میلیارد اواخر هفته گذشته پرداخت شد و ۲ هزار میلیارد تومان مابقی تا پایان هفته به نسبت جمعیت تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه افزود: تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است و ۱۰۰ درصد تخصیص ۴ ماهه را گرفته اند؛ ۱۶ هزار میلیارد تومان هم در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است تا دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهی شرکت‌های دارویی را صفر کنند، البته وظیفه سازمان برنامه و بودجه نیست که از منابع عمومی این بدهی‌ها را پرداخت کند؛ اما به دلیل ملی بودن طرح دارویار، کمک می‌کند تا منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی تقویت شوند و مشکلی در ادامه طرح دارویار نداشته باشیم.

رضا عوض پور درباره تامین منابع مالی سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها به منظور کمک برای اجرای طرح دارویار گفت: مبلغی را در قالب رد دیون به سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد، این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی ۹۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۴۰۱ بودجه دریافت خواهد کرد؛ این رقم را در قالب واگذاری سهام به دولت برده شده است و تصویب خواهد شد.

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه افزود: سازمان تامین اجتماعی برای بیمه اشخاص مطالباتی از دولت دارد و سعی شده است پرداختی را به روز شود تا سازمان تامین اجتماعی همه ماموریت‌های خود را عملی کند. سازمان تامین اجتماعی همان طور که پرداخت مطالبات مراکز درمانی خود یا همان درمان مستقیم را در اولویت قرار داده است؛ باید پرداخت درمان غیر مستقیم یا همان خرید خدمت از مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی و موسسات بخش خصوصی را در اولویت قرار دهد.

رضا عوض پور تاکید کرد: همه اجزاء و ارکان دولت در تلاشند تا طرح ملی «دارویار» به خوبی پیش برود، سازمان برنامه و بودجه هم با تامین منابع کمک می‌کند این طرح با سرعت بهتری پیش برود.

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: سه سازمان بیمه‌گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح بیش از ۹۶ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارند؛ سازمان بیمه سلامت و نیروهای مسلح از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، سازمان تامین اجتماعی نهاد عمومی غیر دولتی است که مطالباتی از دولت دارد و از محل منابع در اختیار، طرح دارویار را راهبری می‌کند.

طرح ملی دارویار از ۲۳ تیر آغاز شده است؛ این طرح برای اصلاح سیاست‌های ارزی دارو اجرایی شده و هدف آن منطقی شدن قیمت دارو، رسیدن یارانه دارو به دست مصرف کننده اصلی و افزایش پیدا نکردن پرداختی از جیب مردم است.

در این طرح ۳۶۶ قلم داروی ضروری یارانه سلامت می‌گیرند و ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه که پیش از این تحت پوشش بیمه نبوده اند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند تا پرداخت از جیب مردم کاهش پیدا کند.

کد خبر: ۱۶۴٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha