۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
مرمت و نگهداری راه‌های روستایی یزد نیازمند اعتبار است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مرمت و نگهداری راه‌های روستایی یزد نیازمند اعتبار است

یزد- رستگاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از نیاز یزد به اعتبار ویژه برای مرمت و نگهداری راه های روستایی خبر داد.

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار بازار از پوشش ۹۵ درصدی آسفالت راه دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان و کمبود اعتبار برای نگهداری و مرمت بستر این جاده ها خبر داد.

وی بیان کرد: ۹۵ درصد از راه های روستایی استان تحت پوشش آسفالت قرار دارند که از این حیث استان از میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد.

رستگاری بیان کرد: در صورتی که پنج درصد از جاده های دیگر روستایی پوشش آسفالت شوند، تمام راه های روستایی استان آسفالته خواهند شد که امسال این اقدام در برخی از شهرستان ها از جمله بهاباد اجرا می شود و سه پروژه راه روستایی امسال قابل افتتاح خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان اینکه راه های روستایی بعضا خرابی هایی که دارد که با شکایت های مردمی روبرو است، عنوان کرد: البته این راه ها در وضعیتی قرار ندارند که برای ترافیک عبوری آسیب ایجاد کنند.

وی ادامه داد: برخی خرابی ها مشکلات ایمنی ایجاد می کنند و تخصصی هستند که باید اعتبار ویژه ای برای مرمت آنها در نظر گرفته شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای یزد همچنین به کمبود اعتبار برای نگهداری و مرمت جاده های روستایی استان اشاره کرد و افزود: تامین اعتبار برای ترمیم و مرمت بستر جاده های روستایی با جدیت دنبال می شود.

وی، درباره جذب اعتبار برای نگهداری و مرمت راه های روستایی اظهار داشت: تاکنون نتوانستیم اعتبار خوبی برای این حوزه جذب کنیم اما در بودجه امسال اعتبار خوبی برای نگهداری و مرمت در نظر گرفته شده است .

رستگاری همچنین از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت راه های روستایی محور میانکوه که در اثر اجرای شبکه گازرسانی تخریب شده است، خبر داد و یادآور شد: این طرح هم اکنون در حال اجرا است.

کد خبر: ۱۶۴٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خاتم IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      کاش جاده خاتم شهربابک هم مدنظرشون بود