۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
مشکل واحدهای تولیدی در تملک بانک پیگیری می شود
رئیس سازمان صمت زنجان:

مشکل واحدهای تولیدی در تملک بانک پیگیری می شود

زنجان-رئیس سازمان صمت زنجان گفت: واحدهای تولیدی که در تملک بانک ها هستند باید تعیین تکلیف شوند.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، ناصر فغفوری ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در جمع خبرنگاران، به طرح موضوع عدم امکان مسدودی ریالی توسط بانک‌ها به عنوان وثیقه اشاره کرد و گفت: این مسئله شامل همه وام‌ها از همه بانک‌ها، از جمله تسهیلات واحدهای تولیدی نیز می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌هایی که در استان پیگیری می‌شود و استاندار هم بر آن تاکید دارد تعیین تکلیف کارخانجاتی است که در تملک بانک‌ها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: امیدواریم بتوانیم از شیوه‌های موثر استفاده کنیم تا مساعدت و همکاری بخش اقتصادی استان و بانک‌ها در راستای بازگرداندن واحدهای تولیدی که در تملک بانک‌ها است موثر واقع شود.

فغفوری به مسائل مطرح شده و مصوبات مربوطه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مصوبات این کارگروه، رای هیات چهار نفره در خصوص نحوه محاسبه و تهیه نقشه‌های ساختمانی و مکانیکی و برق واحدهای صنعتی بود که هزینه‌ها را زیاد می‌کرد و در این میان با مساعدت این هیات چهار نفره، کمک‌های خوبی برای واحدهای تولیدی از نظر صرفه جویی در هزینه‌های احداث واحدها اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: حل مشکل یک واحد تولیدی در جاده طارم که در سال ۶۳ راه اندازی شده بود و مدت‌ها هم تعطیل بود از دیگر درخواست‌های مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه احیای واحدهای تعطیل و بازگرداندن آنها به چرخه تولید از سیاست‌های کارگروه است، افزود: تامین برق پروژه‌های بزرگ از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

فغفوری بیان داشت: اجازه استفاده از معافیت مالیاتی برای طرح توسعه‌ها همانند طرح‌های ایجادی، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

کد خبر: ۱۶۴٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha