۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
نامه به رئیس جمهور بابت مخالفت سازمان برنامه با وام مسکن روستایی| پس چرا پایه پولی کشور کاهش نیافت!؟
رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به «بازار» اعلام کرد

نامه به رئیس جمهور بابت مخالفت سازمان برنامه با وام مسکن روستایی| پس چرا پایه پولی کشور کاهش نیافت!؟

نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه نامه ای به رئیس جمهور بابت تسریع در پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی تنظیم و ارسال شد گفت: آیا حالا که وام مسکن روستایی پرداخت نشد پایه پولی کشور رشد نکرد؟

بازار؛ گروه راه و مسکن: اکبر نیکزاد در حاشیه مراسم شروع فرآیند نوسازی ناوگان ماشین آلات بنیاد مسکن در خصوص خرید وسایل نقلیه سنگین در بنیاد مسکن گفت: بانک ماشین آلات و وسایط نقلیه سنگین بنیاد مسکن ناوگانی به گستردگی ۳۱ استان است که این بانک ماشین آلات سنگین در خدمت عمران و آبادانی کشور و روستاها است.

وی افزود: آواربرداری اولین اقدام است تا بتوان اصلی ترین اقدام را در هنگام زلزله انجام داد، بنابراین ناوگان بانک ماشین آلات در سطح کشور فعال است. وظیفه بنیاد مسکن این است که ماشین آلات مورد نیاز را خریداری می کرد و به این ناوگان اضافه می شد. حدود ۱۳۷ دستگاه با کمک دولت و حساب ۱۰۰ امام خریداری شده است و این دستگاههای سنگین از شرکتهای داخلی خریداری شد و امروز اولین سری از این ماشین آلات تحویل استان ها خواهد شد.

وی ادامه داد: در سطح کشور کارهای عمرانی زیادی داریم پس وسایط نقلیه سنگین قدیمی و فرسوده را باید کنار گذاشته و ناوگان جدید جایگزین شود. این روند با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت و مبلغی که برای خرید این وسایل در نظر گرفته شده ۶۰۰ میلیارد تومان است.

نیکزاد در پاسخ به این پرسش که دو روز پیش مصاحبه ای که با هم داشتیم اعلام کردید که وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در گفتگویی تلویزیونی در خصوص جزئیات وام مسکن روستایی اعلام خواهد کرد. آیا امروز اجرایی شدن وام مسکن روستایی اعلام می شود؟ گفت: چند روز پیش در حضور مخبر معاون اول رئیس جمهور اعلام کردم که در شهرها اراضی به شهرها ملحق می شود هم برای آماده سازی بودجه دولتی هزینه می شود و هم برای نیرو رسانی وزارت نیرو و نفت بودجه دولتی هزینه می کند. در روستاها شبکه معابر موجود است و آب و برق و گاز هم موجود است ما در این افزایش وام مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان یارانه آنرا دولت متقبل می شود. وی افزود: سوال این است چرا این تعلل در پرداخت صورت می گیرد. این اظهارات بنده مورد قبول معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت. به هر حال این یارانه مابه التفاوت نرخ سود وام مسکن روستایی که ۱۳ درصد می شود را پرداخت کنید و پرداخت آنرا به کام مردم تلخ نکنیم. در جلسه جهاد سازندگی هم این موضوع را مطرح کردم و رییس جمهور هم بعد از جلسه به بنده فرمودند که این موضوع را بنیاد مسکن پیگیری کند تا این موضوع عملیاتی شود.

وی ادامه داد: سخن ما این است که مسکن روستایی را اگر بنیاد مسکن پیگیری نکند کدام سازمان و نهاد باید پیگیری کند؟ کامنت هایی که زیر مصاحبه های بنده در خصوص وام مسکن روستایی گذاشته می شود برخی مواقع موجب ناراحتی خانواده بنده می شود. مردم مدام می گویند که چرا دائما وعده داده می شود که وام مسکن روستایی چند روز دیگر پرداخت می شود اما خبری نمی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مصاحبه ای انجام داد و گفت که وام مسکن روستایی پایه پولی کشور را افزایش می دهد. بنده در این خصوص بعدها در چندین جا توضیح دادم که این وام مسکن پایه پولی را افزایش نمی دهد و از پاییز و زمانی که این وام مصوب شده است این وام باید پرداخت می شد پرداخت نشده است که پایه پولی بالا نرود این وام که پرداخت نشد و پایه پولی هم افزایش یافت

نیکزاد در پاسخ به این پرسش که به هر حال چه کسانی مانع پرداخت این تسهیلات می شوند گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه مصاحبه ای انجام داد و گفت که وام مسکن روستایی پایه پولی کشور را افزایش می دهد. بنده در این خصوص بعدها در چندین جا توضیح دادم که این وام مسکن پایه پولی را افزایش نمی دهد و از پاییز و زمانی که این وام مصوب شده است این وام باید پرداخت می شد پرداخت نشده است که پایه پولی بالا نرود این وام که پرداخت نشد و پایه پولی هم افزایش یافت. حداقل این وام را همان زمان پرداخت می کردید تا الان اگر کسی می پرسید که پایه پولی افزایش یافته در عوض وام مسکن پرداخت شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شاید با اظهارنظر جنابعالی مبنی بر اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصصی در بودجه ریزی ندارند ناراحت شده اند؟ ادامه داد: اتفاقا اینکه بدتر است چون طرف رئیس سازمان برنامه و بودجه، مردم روستاها هستند.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال دو روز پیش به رئیس جمهور نامه نوشتیم چرا که در جلسه جهاد کشاورزی رئیس جمهور تاکید کرد که سازمان برنامه با پرداخت وام مسکن روستایی موافقت کند.

در قانون جهش تولید مسکن منابع آنرا تعریف کرده است. در حال حاضر برای تامین منابع مالی صندوق مسکن اعلام شده است که ۳۰ هزار میلیارد تومان برای همین صندوق تزریق شود که نشده است

رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به این سوال که رئیس سازمان برنامه و بودجه می گویند زمانی این وام باید پرداخت شود که صندوق مسکن تشکیل و در داخل آن اعتباری وجود داشته باشد؟ گفت: در قانون جهش تولید مسکن منابع آنرا تعریف کرده است. در حال حاضر برای تامین منابع مالی صندوق مسکن اعلام شده است که ۳۰ هزار میلیارد تومان برای همین صندوق تزریق شود که نشده است. با بانک مرکزی چندین ساعت وقت گذاشته شد و اعلام شد که این صندوق راه اندازی شده یا نشده است مشکل روستاییان نیست که مشکل مسئولین است. بانک مرکزی هم پذیرفت که سازمان برنامه و بودجه نامه ای تنظیم و ارسال کند که مابه التفاوت نرخ سود وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را پرداخت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این اقدام کار بسیار راحتی است اما عوارض منفی انجام نشدن این اقدام سنگین است. ما ده ها بار در حضور رئیس جمهور این مساله را مطرح کرده ایم.

در استانی مثل قم یک فاز از پروژه نهضت ملی مسکن آماده تحویل است و کلید حدود ۳۵۰ واحد مسکونی تا ماه آینده تحویل متقاضیان می‌شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در روستاها در حال ساخت داریم که جمعاً ۲۸۰ هزار واحد مسکونی است گفت: پیشرفت فیزیکی واحدها در هر استان متفاوت است. در پروژه استان یزد که روز گذشته کلنگ‌زنی داشتیم، ساخت ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی آغاز شد؛ اما مثلاً در استانی مثل قم یک فاز از پروژه نهضت ملی مسکن آماده تحویل است و کلید حدود ۳۵۰ واحد مسکونی تا ماه آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

نیکزاد توضیح داد: در استان ایلام سقف دوازدهم واحدها نصب شده است، در هرمزگان و تبریز در مرحله نازک کاری واحدها هستیم و در اصفهان نیز پروژه‌ها در حال پیشرفت است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: قیمت پروژه‌ها در هر استان متفاوت است. پروژه قم چون سریعاً انجام شد با نرخ مناسبی تمام و با میانگین قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تحویل متقاضی داده می‌شود، اما به نسبت دستمزد و فراوانی تعداد کارگر، قیمت مصالح در هر استان نوع و تعداد واحدها در هر پروژه میانگین ساخت از ۵ میلیون تا ۸ میلیون تومان متغیر است.

نیکزاد اضافه کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن که توسط بنیاد در حال اجرا است به گستردگی سطح کشور است و در همه استان‌ها در حال انجام است و تلاش می شود که قیمت‌ها بالا نرود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه عزم ما بر ساخت ارزان مسکن است، اما نمی‌توانیم جلوی تاثیر گرانی مصالح را بر واحدهای نهضت ملی مسکن بگیریم.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 48
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      13 1
      سلام میخواسم از اقای نیکزاد تشکر کنم بابت پیگیریهای وام روستایی واقعا از خبرهایی ک خوندم خوشحال شدم امیدوارم ک اینا دیگه وعده وعید نباشه.ولی ای کاش زودتر این کارو میکردین.
      • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
        0 1
        تشکر بابت چه ؟ایشون وظیفه ش اینه وقتی کسی بابت این کار همکاری نیکنه استعفا بده اگه واقعا به فکر مردم هست
    • م IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      14 5
      اگه زورت به رئیس برنامه و بودجه نمیرسه و رئیس جمهورهم اهمیتی نمیده پس استعفا بده تا بیش از این از روستاییان نفرین و حرف بد نشنوی و خانوادت ناراحت نشن.
    • ناشناس IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      13 1
      خدا خیر آقای نیکزاد بده که حداقل فکر مردم هست و داره تلاش خودش رو انجام میده انشالله که سریع این وام واریز بشه
      • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
        0 0
        اگه دویست ملیون بدن چقدر سود میگرن میگن سیصد ملیونه بازپداختش
    • حمید IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      15 1
      خداخونه هرکسی مخالفت میکند بسوزه،کفن هم گیرشنیاد،
    • اسماعیل IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      11 1
      گناه ما روستایی ها چیست که روی حرف شما حساب کردیم و الان بدهکار شدیم.........
    • اسماعیل IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      12 1
      گناه ما روستایی ها چیست که روی حرف شما حساب کردیم و الان بدهکار شدیم.........
    • سجاد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      19 0
      کی پرداخت میشه الان ۷ ماهه کار ساختمانی ما خوابیده
    • احمد IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      16 1
      واقعاحال آدم بدمیشه هیچ کس پیگیرنیس.....هیچ رسانه ای هم ......دم همتون گرم بااینهمه انصاف
    • امیر IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      11 0
      شاید این جمعه بیاید شاید....
    • امیر IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      15 0
      یکی نیست به این آقای میرکاظمی بفهمونه پایه پولی بر اساس کاهش ارزش ریاله که داره میره بالا صمن اینکه با توجه به تورم فعلی این دویست تومن اگه به وقت خودشم پرداخت میشد بیست درصد یه ساختمان ۱۰۰ متری را جواب گو بود.واقعا برای خودمان متاسفیم که همچین آدمهایی میشن تصمیم گیر
    • فرهادی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      ببینید مشکل اکثر مردم این هستش که نوع مدیریت حاکم بر چنین پست هایی براساس شایستگی افراد رو انتخاب نمیکنن و براساس حزبی و جناحی افراد رو در چنین سمت‌هایی به کار می‌برند و در بعضی جاها مشاهده شده این افراد دنبال تسویه حساب اداری میگردند تا اینکه به مردم خدمت بکنند و کسی جز مردم این وسط متضرر نمی‌شود مصوباتی که در حضور ریاست‌جمهوری تصویب می‌شود باید عملی و اجرایی شود که مردم نسبت دولت بدبین نباشند واین همه فشار روحی و روانی رو متحمل نشوند واگر با مخالفان اجرای مصوبات برخورد قاطع شود چنین بی حرمتی هایی با مردم تکرار نخواهد شد خلف وعده یعنی دروغ به مردم و دروغ به مردم همان بی احترامی هستش
    • ناشناس IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      2 0
      امیدوارم که دیگه پرداخت وام 200تومنی مسکن عملی شود واقعا ما هر لحظه با تورم و افزایش قیمت مصالح سرکاریم و حتی تا زمان پرداخت 200فکر کنم ارزش ان از 100تومن هم کمتر باشد و بازم ما روستایی ها ضرر کردیم و این اعتماد بین دولت و ملت هر روز داره از بین میره و شکاف بیشتر میشه
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 0
      چطور ما ناراحت نمیشیم که چند ماهه خونمو تخریب کردم منتظر وامم آهن خریدم چک دادم چکم برگشت خورده تنها دارایی زندگیم تراکتور و گاوهامو فروختم جای چک دادم آبروم نره حالا شما دم از ناراحتی خانوادتون میزنید که چند تا روستایی گرفتار اومدن گلایه کردن چرا وام نمی‌دید خوانواده های ما چی اونا ناراحت نیستن اونا به جز ناراحتی سختی ام میکشن تو این گرونی و بی خونه آیی
    • بنده خدا از روستا IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 0
      مادر بزرگ من نزدیک نود وچهار سالش هست. یک ادم با خدا و دیندار. ببینید چه جوری دارید کشورو اداره میکنید که پیرزنی که افتاب لب بومه میگه این دیو ها از کجا دراومدن. پس چرا لباس پیامبرو پوشیدن؟
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      بنده روی صحبتم با اقای رییس جمهوره شما به رییس برنامه و بودجه دستور میدین یا ایشون به شما....والله ما روستاییها نمیدونیم با کی درد دل کنیم خونه نیمه کاره بدهیو بابت ساخت تورم هر روز رو به بالارو کی پاسخگو هست شما خدارو هم میشناسین والله نمیشناسین
    • ابوالحسن IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      هر روز و هر هفته از شما وعده و قول کذب شنیدیم خدا را خداوندا که شما را به زبان و وعده های تان به عذاب بگیرد تا اول عمل کنید بعد مردم خود تشکر و تمجید شما میکنند دیگر نیاز به تعریف و تمجید خود ندارید.
    • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      آقای میرکاظمی چرا برای خودت نفرین میخری ایا از اینکه دل یک روستایی را شاد کنی ناراحتی مگر وام ۲۰۰تومان چقدر روتورم اثر میگذاره
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      کدوم وعده دولت عملی شد که این عملی بشه چرا با مردم شفاف نیستید مردم فقط برای انتخابات میخواین خرت که از پل گذشت برو که رفتی
    • خدا IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      لعنت برباعث بانیش . خودشون نشستن تو کاخ هایی که از جیب مردم تیغ زدن .بعدش به فکر مردمم نیستن.
    • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      مسئولین محترم توروخدا این وام رو بدین.ما روستایی ها منتظر این وام هستیم...فصل گرما هم داره تموم میشه...چرا مارو درک نمیکنین...آه این مردم مظلوم گرفتارتون میکنه...مخصوصا اونایی که جلو این وام رو گرفتن...خدای ما هم بزرگه
    • خدا IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      3 0
      جون هرکس دوست داری یه کاری بکن بدهکارامون چک هامونو برگه کردن .بخاطر دروغ های دولت زندان هم باید بریم
    • عبد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      آقای وزیر شما که نمیتونی چرا به ما روستای الکی گفتی تخریب کنید ما وام میدیم نوساز کنید الان چکار کنیم از کدام کشور کمک بگیریم
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 0
      ما به خاک سیاه نشستیم آبرومون پیش خانواده و طلب کارامون رفت آواره شدیم چه خاکی به سرمون بریزیم چرا قول میدید و عمل نمیکنید
    • ناشناس IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      6 0
      خبری ازوزیر راه و شهرسازی در مورد وام مسکن روستایی نشد. چرا این وام پرداخت نمیشه. چرا اینقدر با مردم بازی میشه یکبار هم که شده حرف راست بزنید. آخه آدم چه بگه از این همه قول های بدون عمل. ریس جمهور چرا ورود نمیکنه. چرا کسی به کمک آقای نیکزاد نمیاد
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      6 0
      جان بچه هات پیگیری کن آقای نیکزاد بس این وامو گی میدین برای گفنو دفنمون
    • حسن IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      6 0
      سلام همشون میدونن باعث وبانی اینکه وام روستایی پرداخت نمیشه کیه چرا جدی برخورد نمی کنید ما چه گناهی داریم کلی بدهکار مردم شدیم خدا لعنت کنه کسی که سنگ اندازی می کنه
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      8 1
      همش جرف مفت و الکی
    • محمدمهدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      7 0
      مهندس خیلی اقایی خدابه خودت و خانوادت سلامتی بده
    • ناشناس IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      7 0
      برای انسان نماز خوان همیشه قبله راست است .دروغ که مالیات ندارد .وام های چند میلیاردی تورم ندارد آنوقت وام ۲۰۰میلیونی تورم زاست
    • توحید IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      6 0
      توروخدا این وام رو بدین بخدا با اعتماد به دستور و تصمیم شما و رئیس جمهور گرفتار و بی اعتبار شدیم به دادمون برسید
    • ناشناس IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 0
      واقعا ریس جمهور نمیدونه که چه خبر هست. چرا دستور پرداخت نمی‌ده . اینا که میگفتن ما دولت مردمی هستیم . خوب مردم داری کردید . چرا از آقای نیکزاد وروستاییان حمایت نمیکنن . چه چیزایی پشت پرده وجود داره
    • علی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 0
      امیداورژم بشه
    • ناشناس IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      اگه همه مسایل کشور همینطوری انجام میشه که باید فاتحه همه چیز رو خوند. چند ماهه مردم رو سرگردان کردن واز اون طرف دزدی های میلیاردی انجام میشه. از نجابت وحوصله مردم سواستفاده کردن
    • ناشناس IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 0
      مسولان همه دروغگو هستن.فقط شعار میدن . هیشکی به فکر کردم نیست اول باید جیب خودشون پر کنن. اگه اضافه اومد بصورت وام وبا منت به مردم بدن .انشالله که نابود بشید که روزگار مارو به این وضع کشوندید
    • ناشناس IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      مسولان همه دروغگو هستن.فقط شعار میدن . هیشکی به فکر کردم نیست اول باید جیب خودشون پر کنن. اگه اضافه اومد بصورت وام وبا منت به مردم بدن .انشالله که نابود بشید که روزگار مارو به این وضع کشوندید
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      رییس سازمان برنامه وبودجه از اول کارش همش گفت نداریم نمیشه خوب نمی تونی برو کنار کس دیگه ای بیاد برادر من اون از برنامه افزایش حقوق بازنشستگان بازی دراورد‌حالا هم وام روستایی رو بازی در اورده
    • ناشناس IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      خیلی ممنون از نیکزاد . ولی این حرفا و نانه ها واسه کسی خونه نشده . یک کلام بگین چند ماه و یا چند سال دیگه وام مسکن روستایی پرداخت خواهد شد تا ما هم تکلیف خودمون رو بدونیم لاقل تا زمستون یه سرپناهی پیدا کنیم واسه خودمون .شعار یک میلیون مسکن چی شد پس . صد هزار رحمت به روحانی .
    • ناشناس IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      معلوم نیست تو این کشور کی ریس هست . هر کی برا خودش حکومت می‌کنه.وقتی ریس بنیاد با نظر کارشناسی میگه باید وام بشه ۲۰۰دیگه بقیه باید قبول کنن. چطور برا نهضت ملی مسکن وام‌های ۳۰۰به بالا مصوب شده مگه اونا تورم ایجاد نمیکنه
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      آقاینیکزاد خودتان را زیاد خسته نکنید مرغ آقایمیرکاظمی یک پا داره این مدت نه تورم زیاد شده نه مشکلات دیگر اگر ایشان دستور ریاست جمهوری را گوش نمی کنند چه کسی در دولت میتواند با ایشان حرف بزند وایشان گوش کنند
    • AU ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      سلام چرا این میرکاظمی اینقده گنده شده لطفا برکنارش کنید
    • AU ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      ?رهبر انقلاب در سال 91؛ وقتی بر اساس قانون سالانه 200 هزار #مسکن_روستایی نوسازی می شد، فرمودند این طلیعه پیشرفت و عدالت است؛
    • ناشناس IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 2
      آقای نیکزاد اگر میشه زودتری پیگیری کنید والا تابستون تموم شد کار های ساختمانی موند توروخدا اگر واقعا میخوای کاری کنی زودتر...
    • روستایی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      خودتون رو ناراحت نکنید بجای این اه و ناله های که کسی گوشش بدهکارشون نیست دور بعد رییس جمهوری انتخاب کنید که حداقل بدونه پایه پولی چیه زورش هم به زیر دستش برسه از ماست که برماست
    • مهدی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      خدا شاهده،رو حساب وام ۲۰۰ میلیونی بنیادمسکن،هم بدهکار شدیم،هم بی اعتبار،هم بی آبرو.بدبخت شدیم.خانوادگی استرس گرفتیم.خدا باعث و بانیشو لعنت کنه.
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      خب که چی؟؟ چی شد آخر وام رو کی میدین؟؟ حرف حرف حرف ..... بدهکارشدیم به مردم میفهمین؟؟؟
    • روستایی روستا یی بیچاره بی مسکن اواره IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      دروغگوها بزرگ