۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
کاهش شاخص دلار آمریکا در بازار| تمرکز بازار بر جلسه پایان هفته فدرال رزرو
آخرین تحولات بازار فارکس؛

کاهش شاخص دلار آمریکا در بازار| تمرکز بازار بر جلسه پایان هفته فدرال رزرو

شاخص دلار آمریکا با اندکی اصلاح مواجه شده و با اینحال، تمرکز معامله کنندگان بازار فارکس بر احتمال افزایش مجدد نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو، از اصلاح عمیق این شاخص جلوگیری کرده است.

به گزارش بازار، شاخص دلار آمریکا با اندکی اصلاح مواجه شده و با اینحال، تمرکز معامله کنندگان بازار فارکس بر احتمال افزایش مجدد ۷۵ واحدی نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا، از اصلاح عمیق این شاخص جلوگیری کرده است.

همچنین شاخص دلار در قیاس با سبد سایر ارزهای بازار فارکس، حدود ۰.۰۵ درصد ریزش داشته و به ۱۰۶.۶۸ رسیده است.

در همین راستا، جفت ارز دلار/ین ژاپن با ۰.۱۲ درصد به ۱۳۶.۲۱ افزایش یافته و این در حالیست که نرخ برابری دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا نیز با ۰.۲۳ درصد افزایش یافته و به ۰.۶۹۰۹ رسید.

با اینحال، پیش بینی می شود نرخ دلار استرالیا طی هفته جاری اندکی کاهش یابد. جو کاپورسو، رئیس مرکز بین الملل بانک همکاری استرالیا در این خصوص گفت: چشم انداز رو به وخامت اقتصاد جهانی به احتمال زیاد منجر به ریزش بیشتر دلار استرالیا و آزمایش مجدد کف ۰.۶۸ آن در برابر دلار آمریکا خواهد شد.

نرخ دلار آمریکا در برابر یوآن چین نیز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۶.۷۵۵۷ رسیده و این در حالیست که نرخ برابری پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱.۱۹ کاهش یافته است.

فدرال رزرو آمریکا قرار است طی جلسه ای دو روزه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، در خصوص افزایش مجدد نرخ بهره بانکی در این کشور تصمیم گیری کرده و احتمال می رود افزایش ۷۵ واحد این نرخ در دستور کار فدرال رزرو باشد.

عملکرد جروم پول، رئیس فدرال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی به شکلی بی سابقه، برای کاهش نرخ تورم منجر به اعرض بسیاری از اقتصاددانان در این کشور شده که معتقدند چنین اقدامی منجر به ایجاد رکود گسترده، افزایش بیکاری و ورشکستگی واحدهای صنعتی خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اصغر حمیدپور IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      1 0
      شکست امریکا صد درصد است ؟ کار خداوند متعال پادشاه حقیقی