۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
زعفران اصفهان به نام و کام کشورهای همسایه| برندسازی ضعیف ایران در دنیا
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

زعفران اصفهان به نام و کام کشورهای همسایه| برندسازی ضعیف ایران در دنیا

اصفهان- بیرانوندی؛ کارشناس اقتصادی گفت: کشورهای همسایه ایران زعفران را خام از ما می خرند و با بسته بندی زیبا با نام خود به کشورهای مختلف صادر می کنند.

مهدی بیرانوندی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه معضل ما در صادرات زعفران خام فروشی است، اظهار کرد: برخی از کشورها زعفران ما را می خرند و بعد با بسته بندی زیبا به نام خودشان صادر می کنند.

وی افزود: زعفران ما برندسازی نشده و همین موضوع باعث که کشاورز و تولید کننده ما آنطور که باید و شاید حمایت نشود.

این کارشناس اقتصاد صادرات با اشاره به اینکه زعفران ایران و اصفهان حرف اول را می زند، تصریح کرد: مشکل خود ما هستیم که بر روی این محصول ارزآور آن طور که باید و شاید سرمایه گذاری نکرده ایم.

زیرساختهای فراوری و بسته‌بندی مناسب ایجاد شود
وی بیان کرد: زیرساخت های کاشت زعفران به دلیل حاصلخیز بودن خاک در اصفهان مهیا است و به همین خاطر باید با جذب سرمایه‌گذاران زیرساخت های فراوری و بسته بندی مناسب هم ایجاد شود.

بیرانوندی ادامه داد: تولید کنندگان زعفران اگر حمایت نشوند، نمی توانند در این زمینه رشد و توسعه داشته باشند به این خاطر که زعفران باید با استانداردهای قیمتی برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شود.

کارشناس اقتصاد صادرات تاکید کرد: زعفران در کشور ما قیمت ثابت ندارد و متغیر است اما کسانی که زعفران را از ما خریداری و به بازار جهانی ارائه می‌کنند برای یک سال قیمت ثابتی را در نظر می‌گیرند.

خرید از واسطه به جای صادرکننده
وی اضافه کرد: بدین ترتیب خریداران ترجیح می‌دهند به جای خرید از صادرکنندگان ایرانی از واسطه‌هایی که محصول ما را بسته‌بندی کرده‌اند خریداری کنند.

 بیراوندی تاکید بکرد: اگر بازار ثبات داشته باشد می‌توان مشتری را مدیریت کرد و دست دلالان را از این بازار گرانبها برید.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha