۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷
استاندار در سفر و بازدید؛ خروجی اما ....

استاندار در سفر و بازدید؛ خروجی اما ....

مجتبی عبدالهی طی چندین ماهی که بر کرسی استانداری البرز تکیه زده در واقع تکیه نزده و مدام در سفر و بازدید از جای جای استان بوده ولی درباره خروجی این حرکت های میدانی چند سوال وجود دارد.

به گزارش بازار استاندار البرز از روز ابلاغ حکمش در آبان ماه ۱۴۰۰ تاکنون تحرک خوبی در استان داشته و از آنجایی که وی یکی از شهردارن مناطق تهران در دوره قالیباف بود، آشنایی نسبی هم با البرز داشت.

وی از روزی که در استانداری البرز مستقر شده و بر کرسی آن تکیه زده در واقع بیکار ننشسته و دائم از این شهر به آن شهرستان، از این روستا به آن قصبه و در شرایطی که در محل استانداری هم بوده بیشتر در سالن شهدای دولت استانداری دیدار و ملاقات داشته است.

این اخلاق استاندار بی شک مزیتی برای استان و در عین حال برای دولت به شمار می رود که با مشکلات و معضلات بی شمار البرزِ مجاور تهران و نسبتا تازه تاسیس از نزدیک آشنا شده و برای علاج آن ها راه کاری بجوید. ضمن اینکه حضور مسئولان در جمع مردم عامل دلگرمی بوده و شهروندان درمی یابند که پیام خود را به درستی به مسئول رسانده اند.

بازدید از شهرک های صنعتی و فعالیت بخش خصوصی استان هم ایضا در خور تقدیر بوده و در این زمینه هم باید از دولت متشکر بود که استاندار میدانی به البرز فرستاده است تا هر هفته حداقل به یکی از این مراکز تولیدی سرکشی کرده و سپس در پارلمان بخش خصوصی راه کارهای رفع مشکلات را مرور می کنند.

استانداری در سفر و بازدید؛ خروجی اما ....

همه اینها اما در یک کفه ترازو هستند و در کفه دیگر ترازو نتیجه را باید گذاشت و فرجام این همه بازدید و سفر را جست. البته نمی خواهیم عجله کرده و زود داوری کرده باشیم ولی حدقل از خروجی این همه سفر و بازدید حتی با کمترین هزینه انتظار اعلام نتایجی وجود دارد و سوالاتی در اذهان عمومی.

الف- اینکه این سفر ها با چه هدف و توانمندی انجام شده و چقدر از این اهداف محقق شده است. بازدید بدون هدفگذاری که رنج خود و زحمت میزبان بوده و اتلاف فرصت ها تلقی می شود. ضمنا شناسایی هدف و توانمندی های خود می تواند در ظریب نفوذ تصمیم سازی ها مولفه تعیین کننده ای باشد زیرا برای مثال استانداری که سقف وعده پرداخت تسهیلاتش عدد مشخصی است و آن تسهیلات نمی تواند کوچکترین تاثیری در روند کار یک تولید کننده داشته باشد به چه دلیل حاضر به حضور در جلسه با آن تولید کننده می شود و وقت خود و تیم همراه را تلف می کند.

ب- اینکه مکان و زمان این سفرها چطور انتخاب می شود و در چرا این زمان و آن مکان انتخاب می شود. زیرا انتخاب مکان و زمان درست خود می تواند آیتم تعیین کننده برای دریافت مطالبات و آشنایی با شرایط دقیق باشد و چه بسا با شرایط زمان و مکان بسیاری از معادلات تغییر کرده و خواسته های فوری و ضروری تری وجود داشته باشد که اولویت دیگری را ترسیم کند. طبعا بازدید از مراکزی که در شرایط عادی بوده و حضور یا عدم حضور نماینده دولت فرقی در نتیجه کار آن نداشته باشد خسران در استفاده از فرصت ها به حساب می آید.

پیگیری های جسته و گریخته خبرنگار بازار از برخی بازدید های استاندار البرز حاکی از این است که دیدار استاندار با تعدادی از فعالان بخش صنعت و دامداران عایدی قابل توجهی برایشان نداشته و به نظر می رسد بعد از این همه بازدید لازم است یک بار دیگر نتایج و صورت جلسات سفرها و بازدید پیگیری و بازبینی شود

ج- ارزیابی مجدد و پیگیری مصوبات و تصمیمات از سوی چه نهادی انجام می شود و طی چه ساز و کاری خروجی این دیدارها اعلام و به اطلاع افکار عمومی می رسد. قطعا پیگیری و اعلام نتایج این تحرکات و بررسی مجدد و البته به روز آوری تصمیم ها بنا به شرایط روز طبیعت این گونه تصمیمم سازی ها است. چه بسا مصوباتی که با یک تصمیم کلی دولت مثل حذف ارز ترجیهی کلا کان لم یکن شده و یا باید به شکل متفاوتی عملیاتی شود.

پیگیری های خبرنگار بازار از برخی بازدید های استاندار البرز حاکی از این است که دیدار استاندار با تعدادی از فعالان بخش صنعت و دامداران عایدی قابل توجهی برایشان نداشته و به نظر می رسد بعد از این همه بازدید لازم است یک بار دیگر نتایج و صورت جلسات سفر و بازدیدها پیگیری و بازبینی شود.

در پایان گفتنی است که استانداری طی یک اقدام قابل تقدیر صبح روز سه شنبه را اختصاص به دیدار های مردمی داده و طی این دیدار ها تعدادی از مردم مشکلات خود را به استاندار و فرمانداران استان بازگو می کنند تا شاید راهی برای رفع آن یافت شود. روابط عمومی استانداری هم تعداد این دیدارها را هر سه شنبه اعلام می کند ولی آنچه که مردم مشتاق هستند بشنوند تعداد عریضه های به نتیجه رسیده است. آیا بعد از دیدار مردم با استاندار یا فرماندران ساز و کاری برای پیگیری نتیجه بخش بودن یا نبودن طرح موضوع با مسئولین وجود دارد و آیا آماری از رفع مشکلات مردم به واسطه این دیدارها می توان یافت.

به هر حال باید خاطرنشان کرد استاندارِ در سفر و بازدید بودن زمانی برای مجتبی عبدالهی کارنامه به حساب می آید که خروجی را عدد و رقم ها بگویند نه روابط عمومی استانداری در یک صفحه شبکه اجتماعی.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha