۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵
تولید ۷ هزار تن ماهی سی‌باس از طریق نصب قفس در خلیج فارس
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تولید ۷ هزار تن ماهی سی‌باس از طریق نصب قفس در خلیج فارس

بوشهر- بازدار مدیر کل شیلات استان بوشهر از تولید ۷ هزار تن ماهی پرورشی سی‌باس از طریق نصب قفس در خلیج فارس خبر داد.

علی بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: صید و صیادی از مشاغل مهم در استان بوشهر است و اکنون در ۲۴ شهر و روستای ساحلی در استان و در اسکله‌های بنادر شاهد انجام صید و صیادی هستیم.

وی افزود: بندر ریگ و روستاهای اطراف این بندر از مراکز عمده صید ماهی و میگو به شمار می‌روند و تقویت زیرساخت‌ها در این مناطق امری لازم و ضروری است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر خاطر نشان کرد: تامین ایمنی صیادان در روستاهای ساحلی از ماموریت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

بازدار با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ساکنان جزیره شمالی و جنوبی بندر ریگ صیاد هستند گفت: تمامی جمعیت ساکن در روستاهای جزیره شمالی و جزیره جنوبی بندر ریگ صیاد هستند و زنان و فرزندان نیز در این شغل مشارکت دارند.

وی یادآور شد: تولید ماهی پرورشی از اقدامات ارزشمند در راستای ایجاد اشتغال پایدار در استان بوشهر است و اکنون بخش زیادی از ماهی پرورشی استان صادر می‌شود.

مدیر کل شیلات استان بوشهر از تولید ۷ هزار تن ماهی سی‌باس از طریق نصب قفس در خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: اکنون ۶ هزار تن ماهی پرورشی به صورت ساخت قفس در دریای خلیج فارس تولید می‌شود که تا ماه آینده به ۷ هزار تن می‌رسد.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha