۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
نگرانی سیرکاران از نبود انبارهای فنی برای نگهداری محصول
دغدغه کشاورزان بهاری تکرار شد؛

نگرانی سیرکاران از نبود انبارهای فنی برای نگهداری محصول

همدان - اکبری، مدیر جهاد کشاورزی بهار مشکلات توسعه کشت سیر در شهرستان بهار را شامل نبود انبارهای فنی برای ذخیره‌سازی و فقدان واحدهای فرآوری صنعتی و بسته‌بندی دانست.

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز برداشت سیر از یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بهار اظهار کرد: سیر از جمله محصولات مهم شهرستان بهار بوده و ۵۲۰ نفر از بهره‌برداران بهار به کشت و کار و برداشت این محصول اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه از این میزان ۲۰ هزار و ۸۰۰ تن سیر برداشت خواهد شد، افزود: برداشت سیر در بهار تا هفته اول مردادماه ادامه دارد و محصول برداشت شده علاوه بر بازار داخل استان به استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه محصول سیر از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات سبزی و صیفی و سایر محصولات پرآب‌بر است می‌تواند به عنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.

وی مشکلات توسعه سیر در شهرستان بهار را شامل نبود انبارهای فنی برای ذخیره‌سازی و فقدان واحدهای فرآوری صنعتی و بسته‌بندی دانست.

اکبری اضافه کرد: سیر علاوه بر مصرف خوراکی به صورت تازه، سیرترشی یا چاشنی در صنایع غذایی برای تولید فرآورده‌های غذایی نقش مهمی دارد که به عنوان یگ گیاه دارویی موثر در بیماری‌هایی چون فشار خون، بیماری‌های قلبی، کاهش کلسترول خون و گوارش استفاده می‌شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha