۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
ظرفیت های کشور و منطقه برای احیای صحیح دریاچه ارومیه به کار گرفته می شود
وزیر نیرو:

ظرفیت های کشور و منطقه برای احیای صحیح دریاچه ارومیه به کار گرفته می شود

ارومیه- وزیر نیرو گفت: با توجه به اهمیت ملی و بین المللی و اکولوژیکی دریاچه ارومیه از همه ظرفیت هایی کشور و منطقه برای احیای صحیح دریاچه استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر محرابیان پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از طرح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دولت برای احیای دریاچه ارومیه اهمیت ویژه ای قائل است، افزود: رئیس جمهور وضعیت دریاچه ارومیه را دائما پیگیری می کند و در سفر استانی دولت از دریاچه بازدید کرد و در جلسات دولت نیز تاکید بر اجرای پروژه ها و اتخاذ سیاستهایی برای احیای صحیح دریاچه دارد.

وی با بین اینکه با مصوبه هفته گذشته دولت و برخی تغییرات اعمال شده برخی سیاست های غلط بازنگری و طرح های نیمه تمام را تکمیل می کنیم، عنوان کرد: در این راستا پروژه هایی هم که ایراد فنی دارند درصدد رفع ایرادات آنها هستیم و به مرور در ماه های آینده شاهد راه اندازی این طرح ها خواهیم بود.

محرابیان با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه در بخش سیاست ها و ساختارهای مدیریت آب و اجرای پروژه ها باید تلاش شود، اضافه کرد: اولین طرح انتقال پساب بهداشتی تبریز و ارومیه به دریاچه است و تونل هم با رفع مشکلات فنی که دارد، تلاش می کنیم تکمیل شود و انتقال آب به خوبی انجام شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه انتقال پساب بهداشتی تبریز و ارومیه به دریاچه نخستین طرحی است که به زودی عملیاتی می شود، گفت: از تمامی ظرفیت های اجتماعی و مردمی و نیز ظرفیت های منطقه و کشور برای احیای دریاچه ارومیه استفاده می کنیم.

افزایش ۳ برابری سطح زیر کشت کشاورزی
محرابیان از بخش کشاورزی به عنوان یکی از مسایل مهم در مدیریت آب در کشور نام برد و افزود: از سال ۸۰ تاکنون سطح زیر کشت کشاورزی سه برابر افزایش یافته و این موضوع مصرف آب را افزایش داده است.

وزیر نیرو عنوان کرد: البته با روشهای آبیاری نوین می توان با حفظ اراضی ولی با مدیریت آب و کاهش شدید مصرف آب در این بخش به احیای دریاچه کمک کرد و معیشت مردم به خطر نیفتد که این امر در دستور کار دولت قرار دارد.

وی گفت: اعتبارات در چهارچوب قانون بودجه اگر تخصیص پیدا کند مسائل حل می شود و تلاش می کنیم گزارشی از وضعیت پروژه ها به هیئت دولت ارائه کنیم و برای اعتبارات لازم، تخصیص بگیریم و به پروژه ها سرعت بدهیم.

محرابیان افزود: برخی پروژه ها نیاز به تغییر سیاست دارد که در ستاد باید بررسی و اعمال شود و البته نیاز است برخی پروژه های جدید شروع شود در کنار اینها باید از ظرفیت تمامی دستگاهها و استانها در منطقه و حوضه آبریز و البته مدیریت مصرف آب برای احیای دریاچه استفاده شود.

وزیر نیرو صبح شنبه در راس هیئتی به منظور بررسی آخرین وضعیت طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده است.

کد خبر: ۱۶۳٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha