۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
 تولیدکننده ایرانی تنقلات را ۹ بار گران کرد
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران:

تولیدکننده ایرانی تنقلات را ۹ بار گران کرد

دبیر اتحادیه بنکداران با اشاره به افزایش شدید قیمت چیپس و پفک تاکید کرد که قیمت این اقلام خوراکی بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته که براثر سیری ناپذیر بودن واردکننده و افزایش ۹ باره کارخانه‌ها بود.

به گزارش بازار، قاسمعلی حسنی گفت: چیپس ۷۰ الی ۸۰ درصد افزیش قیمت داشته است. بخشی از افزایش قیمت به دلیل روغن با ۳۰۰ درصد افزایش و سایر محصولات تولیدی می باشد. از طرفی کارخانه ها سود بیشتری هم می برند و نمی توان دائما این رویه را توجیه کرد.

وی ضمن انتقاد ضمنی از خالی بودنِ بخش اعظم پاکت های چیپس، از افزایش ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی نرخ این قلم خوراکی در بازار خبر داد و گفت: این کالاها دارای قیمت درج شده برای مصرف کننده هستند و قیمتِ مصرف کننده نیز تحت نظر سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده صادر می شود و هیچ شرکت تولیدی نمی تواند بدون نظر این سازمان قیمتی برای مصرف کننده درج کند. این شرکت ها نیز حتما از دیدِ خود توجیهاتی داشته و آنالیز قیمتی استخراج کرده اند.

حسنی در عین حال به افزایش نرخ دستمزد کارگر و حمل و نقل و... نیز اشاره کرد و گفت: بیمه و تورم و سود بنکدار، تولید کننده و خرده فروش موجب افزایش ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی چیپس شده است.

وی همچنین به افزایش قیمت تنقلات در جهان پس از شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: مصرف این قبیل خوراکی ها به شدت بالا رفته و چیپس هم از جمله کالاهایی است که طرفداران خاص خود را دارد و در اکثر خانه ها مصرف می شود.

حسنی در عین حال این مسئله را عاملی ندانست که قیمت چیپس تا این میزان فزونی پیدا کند. همچنین تولید کننده سازمان حمایت را مجاب کرده که که تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت را تایید کنند. ضمن این که پفک و محصولاتِ مشابه آن نیز تا ۶۰ درصد گران تر شده است.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو از افزایش ۹ باره قیمت توسط کارخانه ها و نیز سیری ناپذیر بودنِ واردکننده ها گلایه کرد و گفت: برخی کسبه هم گران فروشی کرده اند و از طرفی ممنوعیت واردات تنقلات خارجی، فضایی باز برای تولید کننده بی رقیب داخلی ایجاد کرده است.

کد خبر: ۱۶۳٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha