۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
بیکاری در آمریکا افزایش یافت

بیکاری در آمریکا افزایش یافت

تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها نسبت به هشت ماه گذشته برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند.

به گزارش بازار، رویترز به نقل از وزارت کار گزارش داد: آمریکایی‌هایی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست کرده‌اند در سومین هفته متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح در هشت ماه گذشته رسید. این گزارش گفت که مطالبات اولیه برای مزایای بیکاری دولتی در هفته منتهی به ۱۶ جولای با ۷ هزار افزایش به ۲۵۱ هزار مورد تعدیل فصلی رسید که بالاتر از انتظارات تحلیل گران است، در حالی که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز ۲۴۰ هزار درخواست را برای این هفته پیش بینی کرده بودند.

با وجود ترس از رکود اقتصادی، بیکاری در حال افزایش است در حالی که شرکت‌های آمریکایی بیشتری در حال تعدیل نیروهستند. بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، اپل، متا، مایکروسافت و دیگران اخیرا اعلام کردند که با توجه به شرایط اقتصاد جهانی، کارکنان خود را اخراج کرده و روند استخدام را کند می‌کنند.

این وضعیت با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با هدف مبارزه با تورم و کاهش تقاضا برای کارگران بدتر شده است. فدرال رزرو از ماه مارس تاکنون نرخ بهره را ۱۵۰ واحد افزایش داده و انتظار می رود در پایان ماه جولای آن را ۷۵ واحد پایه دیگر افزایش دهد. با وجود این افزایش، بیکاری ایالات متحده کمتر از سطحی است که کارشناسان آن را تهدیدی برای اقتصاد بدانند. داده ها نشان می دهد که استخدام هنوز بر قوت خود باقی است، ۳۷۲ هزار شغل در ماه ژوئن ایجاد شده و ۱۱.۳ میلیون شغل تا پایان ماه می باز شده است که معادل تقریباً دو فرصت برای هر آمریکایی بیکار است.

کد خبر: ۱۶۳٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha