۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
سرریز نقدینگی، کمر بورس را خواهد شکست
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سرریز نقدینگی، کمر بورس را خواهد شکست

حسن نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر از نقدینگی وارد شده به بازار بورس به درستی استفاده شود به تحقق جهش تولید کمک خواهد شد در غیر این صورت کمر بورس خواهد شکست.

به گزارش بازار حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمی توان گفت که کل بازار بورس حباب است یا کل بازار واقعیت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با رشد شاخص های بورس گفت: باید بررسی شود که آیا در مملکتی که نرخ تورم ۴۰ درصد است افزایش شاخص های بورس پس خور کردن گذشته است یا پیش خور کردن انتظارات آینده؟

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در شرایطی که بازار دلار و مسکن و طلا و سکه ثابت ماندند و واردات خودرو هم ممنوع شد نقدینگی ها هم به سمت بازار بورس گسیل شد که البته این می تواند هم کمرشکن و یا یک فرصت باشد.

حسن نژاد با بیان اینکه نقدینگی فی نفسه موضوع منفی نیست گفت: اگر از این نقدینگی وارد شده به بازار بورس به درستی استفاده شود به تحقق جهش تولید کمک خواهد شد در غیر این صورت کمر بورس طوری خواهد شکست که نه تنها کسی به بورس نخواهد آمد بلکه پول ها هم از بورس خارج خواهند شد و قطعاً این نقدینگی به هر بازاری که گسیل شود آن بازار را هم ویران خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق تصمیمات، قرار شد سهام شرکت های دولتی به بورس عرضه شود تا ضمن اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، این پول ها در بورس حفظ شوند و دولت هم درآمدزایی کند.

حسن نژاد در پایان خطاب به سرمایه گذاران و افراد غیرحرفه ای علاقمند به سرمایه گذاری در بازار بورس بیان داشت: در کل دنیا مردم مستقیماً خودشان سهام نمی خرند بلکه به صندوق های سرمایه گذاری مراجعه می کنند و این صندوق ها سهام آن ها را مدیریت می کنند.

کد خبر: ۱۶٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha