۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
پتروشیمی اروند در حال ورود به بازار بورس است
مدیرعامل پتروشیمی اروند:

پتروشیمی اروند در حال ورود به بازار بورس است

ماهشهر - مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند گفت: فرآیندهای لازم برای ورود این پتروشیمی به بازار بورس آغاز شده و حداکثر تا پایان شهریور وارد بازار بورس می‌شویم.

حسن نشان‌زاده مقدم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پتروشیمی اروند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زنجیره کلر دنیاست که نزدیک به ۲۷ درصد از ۵۷ درصد سهم صنعت پی‌وی‌سی جنوب غرب آسیا را دارد.

وی افزود: این مجتمع علاوه بر تامین زنجیره کلر، در حال حاضر تامین کلر زنجیره پی وی سی شرکت‌های پتروشیمی بندر امام و غدیر را برعهده داشته و در تولید ایزوسیانت‌ها و پلی کربنات‌های پتروشیمی‌های کارون و خوزستان نیز سهیم است. 

نشان‌زاده مقدم در ادامه بیان کرد: محصول راهبردی کاستیک پتروشیمی اروند در صنایع مختلف شوینده، آلومینیوم، سیمان و... کاربرد دارد که علاوه بر بی‌نیاز شدن کشور از واردات این محصول استراتژیک، با صادرات کاستیک مازاد نیاز کشور، سبب ارزآوری شده است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی اروند همچنین در خصوص ورود این پتروشیمی به بازار بورس نیز بیان کرد: فرآیند ورود شرکت پتروشیمی اروند به بورس آغاز شده و با اصلاح فرآیندهای مالی و همچنین اقداماتی که در این باره داشتیم، امیدواریم که حتی قبل از برگزاری مجمع وارد بورس شویم، اما اگر چنین امکانی فراهم نشود ورود ما به بازار سرمایه حداکثر تا پایان شهریور اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: با شروع کرونا و نیاز شدید کشور به کلر، شرکت پتروشیمی اروند به همراه شرکت کارون، آب ژاول مورد نیاز کل کشور را تامین کرد و این روند هنوز ادامه دارد. 

نشان زاده مقدم درباره آخرین وضعیت تولید در پتروشیمی اروند بیان کرد: پتروشیمی اروند در فروردین سال جاری ۱۱ درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه آغاز کرده که اینکار سبب کسب رتبه نخست عرضه‌کننده محصولات پتروشیمی در بورس کالا شد.

به گزارش خبرنگار بازار، پتروشیمی اروند در راستای آرمان خود کفایی و توسعه صنعتی با هدف تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی مورد نیاز بازارهای داخلی و خارجی در سایت سه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام(ره) و در زمینی به مساحت ۱۰۸ هکتار احداث شده است.

کد خبر: ۱۶٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha