۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
مبارزه با رانت خواری و فساد اقتصادی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد
رئیس جمهور:

مبارزه با رانت خواری و فساد اقتصادی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد

خمین- رئیس جمهور با بیان اینکه مبارزه با رانت خواری و فساد اقتصادی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، گفت: اصلاح بسترهای فساد زا می‌تواند شرایط را برای فعالان اقتصادی هموار کند.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در ادامه سفر یک روزه به استان مرکزی و در بین مردم خمین به میزبانی مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه نشستن پای صحبت مردم نشان می دهد که بزرگترین معضل این شهرستان بیکاری است، ابراز کرد: دولت به دنبال رفع مشکل بیکاری در خمین است.

وی افزود: اقداماتی برای اشتغال زایی در خمین انجام شده اما آنچنان که باید و شاید نبوده است لذا دولت پیگیر رفع مشکلات در حوزه بیکاری خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش آفرینی مردم زادگاه امام(ره) در جریانات انقلاب تاکنون، گفت: مردم این شهرستان نشان دادند که مردمی انقلابی، حزب الهی، شهید داده و با بصیرت هستند و در رفتار نیز امام (ره) را شناخته اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه از ویژگی های امام راحل توجه به محرومان و مستضعفان نه تنها در ایران بلکه در عالم بود، بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید دارند امروز پیروی از خط امام باید همواره در جامعه جاری و ساری باشد لذا این امر نیازمند توجه همه است.

وی همچنین گفت: نجات محرومان و مستضعفان در برنامه زندگی امام خمینی(ره) محسوب می شود و همچنین نگاه ایشان نجات همه مردم بود و وقتی ایشان ظلم به کسی را می‌دید برافروخته می‌شد و از خدمت به مردم شادمان می شد.

رئیس کابینه سیزدهم در ادامه با بیان اینکه مبارزه با هر مشکل اقتصادی که در آن فساد و رانت خواری است، در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: اصلاح بسترهای فساد زا می‌تواند شرایط را برای فعالان اقتصادی هموار کند.

رئیسی با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد ها، تاکید کرد: دولت با هرگونه فساد مبارزه می کند و از سوی دیگر علاوه بر اصلاحات اقتصادی که در دستور کار قرار دارد، زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیز مهیا خواهد شد تا بتوانیم توسعه اقتصادی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به روابط ایران با کشورهای منطقه و دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، تاکید کرد: در حوزه نفت و انرژی کارهای خوبی در سراسر کشور انجام شده که می تواند تورم را در جامعه کنترل کند و دولت به استمرار این اقدامات تاکید نیز دارد.

رئیس جمهور ایران اسلامی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که توان و تخصص جوانان ایران اسلامی بسیار راهگشا است، ابراز کرد: راهکار برون رفت از مشکلات ناشی از تحریم ها و تهدیدها در داخل کشور و در دستان توانمند مردم و استفاده از نیروهای کارآمد و ظرفیت موجود کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

رئیسی با اشاره به بازدید از کارخانه های مهم استان مرکزی و در جریان قرار گرفتن مشکلات آنان، گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است اما به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها در کنار مسائل کلی تر اقتصادی شامل نقدینگی، فرسودگی لوازم و فقدان مواد اولیه بعضاً نیمه تعطیل مانده‌اند و باید با زیرساخت‌های موجود آنها را فعال کنیم و نگرانی مردم در استان و شهرستان‌هایی نظیر خمین را برطرف شود.

به گزارش بازار، امروز استان مرکزی میزبان بیست و نهمین سفر استانی هیئت دولت سیزدهم است.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha