۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کسب سود توسط هیوندای در بالاترین حد خود| بازار جهانی خودرو در انتظار رکود جدید است
بحران تراشه همچنان وجود دارد

کسب سود توسط هیوندای در بالاترین حد خود| بازار جهانی خودرو در انتظار رکود جدید است

شرکت خودروسازی هیوندای امروز اعلام کرد که پس از هشت سال توانست در سه ماهه دوم سال میلادی  ۲.۸ تریلیون وون (واحد پول کره جنوبی) کسب سود داشته باشد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی هیوندای امروز اعلام کرد که پس از هشت سال توانست در سه ماهه دوم سال میلادی جاری بهترین سود را کسب کند. این کسب سود به لطف افزایش درآمد عرضه محصولات اس یو وی و اسپرت در خارج از کروه جنوبی رخ داده است. افزایش تقاضا برای محصولات هیوندای سبب افزایش حاشیه سود بالا این خودروساز شده است.

این درحالی است که خودروسازان نسبت به کمبود تراشه برای تولید محصولات با چالش همراه هستند، شرکت کیا موتورز یکی از خودروسازان بزرگ جهان است که به دلیل کمبود تراشه و کاهش تقاضا ناشی از تورم، هزینه بالا برای بازاریابی و رقابت در بازارهای جهانی همواره پرداخت می کند. هیوندای معتقد است که این برند زیر مجموعه با کاهش سود همراه شده است.

بزرگترین خودروساز کره جنوبی در سال جاری ۲.۸ تریلیون وون(واحد پول کره جنوبی) سود کسب کرده است. این خودروساز در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱.۸ تریلیون وون کسب سود داشته است

هیوندای چقدر سود کرده است؟
بزرگترین خودروساز کره جنوبی در سال جاری ۲.۸ تریلیون وون(واحد پول کره جنوبی) سود کسب کرده است. این خودروساز در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱.۸ تریلیون وون کسب سود داشته است. تحلیلگران مالی معتقد هستند این خودروساز تا پایان سال ممکن است ۲.۲ تریلیون وون دیگر نیز سود کسب کند.

گروه خودروسازی هیوندای در یک بیانیه اعلام، کرد: با توجه به سبد فروش محصولات اس یو وی و جنسیس لوکس در بازارهای جهانی با کاهش انگیزه خرید از سوی مشتریان مواجه شده است، اما حاشیه سود و درآمد این خودروساز کره ای در سه ماهه دوم سال افزایش داشته است. بنابه گزارشات اعلامی بزرگترین خودروساز کره ای، کاهش فروش ناشی از رکود اقتصادی در بازار جهانی سبب ایجاد افزایش سود و بالا بردن قیمت ها شده است.

هیوندای در خصوص کاهش فروش در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام کرده بود؛ دستورالعمل خود را برای افزایش سطح در آمد و حاشیه سود حفظ خواهد کرد، همچنین برنامه ای برای تامین تراشه و تهیه قطعات در دست اقدام است که می تواند کاهش ۵.۳ درصدی فروش در سه ماهه دوم سال میلادی جاری را جبران کند

حل بحران زنجیره تامین
کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو معتقد هستند که کاهش کمبود جهانی تراشه و چیپ های الکترونیکی مدتی سبب کاهش تولید این خودروساز شده بود. اما این خودروساز کره ای به تازگی برنامه تولید خود را براساس کمبود تراشه هماهنگ و شیفت های تولید را به ویژه در پایان هفته، افزایش داده است. این خودروساز می خواهد فرصت از دست رفته ناشی از کمبود تراشه و اعتصاب کامیون داران در کره را با بالا بردن شیفت کاری جبران کند.

هیوندای در خصوص کاهش فروش در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام کرده بود؛ دستورالعمل خود را برای افزایش سطح در آمد و حاشیه سود حفظ خواهد کرد، همچنین برنامه ای برای تامین تراشه و تهیه قطعات در دست اقدام است که می تواند کاهش ۵.۳ درصدی فروش در سه ماهه دوم سال میلادی جاری را جبران کند. هیوندای گفته بود؛ قصد دارد تولید خود را به زودی افزایش دهد تا بتواند تقاضا مشتریان را برآورده کند. هرچند این خودروساز از تامین کنندگان مواد اولیه انتظار دارد که نوسانات ناشی از تامین تراشه و محصولات را جبران و عرضه را تسریع کنند.

کسب سود توسط هیوندای در بالاترین حد خود| بازار جهانی خودرو در انتظار رکود جدید است

زایونگ کو، مدیر روابط سرمایه گذاران، در یک مصاحبه خبری گفته بود؛ «تورم و رکود اقتصادی برای خودروسازان چالش ایجاد کرده و احتمالا در نیمه پایانی سال میلادی جاری نیز افزایش یابد. بنابراین احتمال کاهش فروش خودرو همزمان با کاهش قدرت خرید مشتریان در بازارهای جهانی ایجاد شود، شاید نیاز باشد نرخ بهره برای کسب سود افزایش یابد.»

کوین یو، تحلیلگیر مسائل مالی در رابطه با اظهار نظر زایونگ کو، گفته است؛ «افزایش نرخ های بهره توسط خودروسازان منجر به افزایش هزینه های استقراض برای مصرف کنندگان در بازارهای جهانی خواهد شد.» با توجه به تورم جهانی ناشی از جنگ اوکراین و روسیه، اقتصادهای بزرگ جهانی با مشکل گران شدن خودرو و تامین مالی مواجه خواهند شد، بنابراین سال آینده میلادی خودروسازان بازار خوبی نخواهند داشت.

وی افزود؛ با توجه به بحث تورم و کاهش تقاضا مشتریان شاید ماه ها طول بکشد که نرخ بهره علیرغم افزایش تقاضا برای خرید خودرو، روند کاهشی در پیش گیرد. از زمان شیوع کرونا تاکنون تقاضا برای خرید خودرو کاهش و عرضه به مراتب افت پیدا کرده است.

گروه خودروسازی هیوندای پس از توافق اتحادیه داخلی که سبب افزایش نه درصدی دستمزد سالانه کارگران شد، در تلاش است که برای جلوگیری از اعتصاب ها و زیان تولید در بزرگترین واحد تولیدی خود، مجدد افزایش دستمزد ها را بررسی کند. این موضوع دقیقا چند روز بعد از تصمیم هیوندای برای ساخت یک کارخانه مخصوص خودروهای الکتریکی با سرمایه گذاری ۲ تریلیون وون اعلام شد. هیوندای قصد دارد برای رقابت با بی وای دی که چندی پیش اعلام کرده بود ماهانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی تولید می کند، این کارخانه مخصوص تولید خودروهای الکتریکی را راه اندازی خواهد کرد.

در ماه می میلادی، بزرگترین خودروساز کره جنوبی اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه گذاری خواهد کرد. ۵.۵ میلیارد دلار این بودجه فقط در ایالت جورجیا سرمایه گذاری می شود که تولید باتری مورد نیاز خودروهای الکتریکی افزایش یابد.

کسب سود توسط هیوندای در بالاترین حد خود| بازار جهانی خودرو در انتظار رکود جدید است

محصولات جدید هیوندای
هیوندای به موازت توسعه خودروهای هیبریدی و الکتریکی به دنبال گسترش و بهبود محصولات بنزینی خود نیز است. در همین راستا هیوندای محصول کونا را با نسخه ان لاین فیس لیفت و آماده عرضه به بازار کرده است. زیرا از بدو شیوع ویروس کرونا، سلیقه مشتریان در بازار به سمت خرید محصولات کراس اوور جمع و جور بیشتر شده است. کراس اوور کونا را بادتوجه به سبک طراحی و تولید می توان در دسته اسپرت ها آن را قرار داد، این خودرو در بازار آمریکا می تواند سایر رقبا خود را به چالش جدی بکشد. هیوندای کونا دارای یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر است که می تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

تریم داخل کابین این خودرو به روزتر از سایر نسخه های کونا طراحی و تولید شده است که می تواند نظر هر مشتری در بازارهای مختلف را جلب کند. به طول مثال در نسخه ان لاین کونا از تریم چرم برای قطعات و صندلی ها استفاده شده است. هیوندای قصد دارد برای بار نخست این محصول را در بازار آمریکا عرضه کند. گفتنی است که کونا ان لاین دارای دیفرانسیل جلو است و نسخه دو دیفرانسیل آن احتمالا سال آینده راهی بازار شود. قیمت اعلام شده برای این خودرو ۳۱ هزار دلار است.

کد خبر: ۱۶۳٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha