استقبال شرکت‌های فناور ازبکستانی از توانمندی‌های علمی ایران

استقبال شرکت‌های فناور ازبکستانی از توانمندی‌های علمی ایران

نشست تجاری دانش‌بنیان‌های ایرانی و مجموعه‌های فناور و تجار ازبکستانی با هدف ورود محصولات ایران‌ساخت به بازار این کشور و اوراسیا برگزار و از دستاوردهای ایرانی استقبال شد.

به گزارش بازار به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیات همراه در ازبکستان، فرصتی مناسب برای ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی فراهم شد تا با مجموعه‌های متناظر ازبکی خود برای توسعه تعاملات و تبادلات فناورانه مذاکرات رودررو داشته باشند.

این شرکت‌ها که بیشتر در حوزه‌های کشاورزی، سلامت، دامپروری و زیست فناوری فعالیت می‌کنند در نشست‌های تخصصی با مجموعه‌های ازبکی در تلاش هستند؛ ضمن معرفی توانمندی‌های فناورانه خود به آنها، سرمایه‌گذاران و تجار این کشور را به خرید محصولات و خدماتشان ترغیب کنند. این کار بازار علمی و فناورانه ایران در کشور ازبکستان را توسعه می‌دهد.

۲۰۰ شرکت فناور، تجار و سرمایه گذاران ازبکستانی از برگزاری نشست مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی استقبال کرده‌اند و در جلسات متعددی با این شرکت‌ها برای توسعه تعاملات علمی و فناورانه شرکت می‌کنند.

در این سفر ۲ روزه، سه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و فناوران ازبکی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و ابراهیم عبدالرحمانف وزیر توسعه نوآوری ازبکستان امضا شد تا فصل جدیدی از همکاری‌ها و تعریف پروژه‌های مشترک میان این مجموعه‌ها گشوده شود.

برگزاری نشست‌های تخصصی آشنایی شرکت‌های ایرانی با ضوابط، قوانین و مقررات ازبکستان در حوزه ثبت و پیگیری کارهای مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه سلامت و کشاورزی و کارگاه آموزشی تجارت با ازبکستان هم دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر مدنظر است.

کد خبر: ۱۶۳٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha