۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
نحوه از بین بردن لکه آب قند از روی فرش

نحوه از بین بردن لکه آب قند از روی فرش

تمیز کردن لکه ها یکی از معضلاتی است که معمولا هر فردی حداقل یکبار با آن درگیر می شوند. گاهی اوقات لکه های ناشی از نوشیدنی ها و غذاها به سختی پاک می شوند.

به گزارش بازار، تمیز کردن لکه ها یکی از معضلاتی است که معمولا هر فردی حداقل یکبار با آن درگیر می شوند. گاهی اوقات لکه های ناشی از نوشیدنی ها و غذاها به سختی پاک می شوند، زیرا مواد متعددی در آنها وجود دارد اما قندها اغلب مقصر اصلی لکه های چسبناک هستند.

مشکل قند و شکر این است که نه تنها پس از حل شدن در مواد غذایی یا آب، نامرئی است، بلکه اگر به طور کامل از روی فرش پاک نشود، باعث چسبیدن هرگونه کثیفی به الیاف آن می شود. بنابراین مهم ترین قدم در پاک کردن لکه ها به خصوص لکه آب قند، تمیز کردن سریع آن است. چرا که در صورت تامل، پس از گذشت مدت زمانی، علاوه بر پاک کردن آب قند، باید آلودگی های دیگر و گرد و غبار را نیز از محل لکه پاک کنید.

نحوه از بین بردن لکه آب قند از روی فرش

  1. نشت اضافی را حذف کنید

اگر آب قندی که آماده کرده بودید و روی فرش ریخته، هنوز قندها در آن حل نشده بودند، بهتر است ابتدا به کمک یک قاشق یا با یک دستمال کاغذی یا حتی با دست، قندها را از روی فرش بردارید. برداشتن سریع قندها باعث می شود تا قندهای نیمه آب شده، روی فرش مرطوب شده، حل و پخش نشوند.

پس از اینکه قندها را از روی فرش برداشتید، نوبت به تمیز کردن مقدار اضافی مایع می رسد. تلاش کنید تا با یک قاشق، به آرامی مقدار اضافی آب قند که هنوز در الیاف فرش نفوذ نکرده را بردارید. پس از اینکه مقدار اضافی آب قند را از روی فرش بلند کردید، می توانید با یک دستمال یا حوله سفید، تمیز و خشک، محل لکه را تا حد ممکن تمیز کنید. بهتر است از حوله سفید استفاده کنید زیرا اغلب رنگ ها و طرح های حوله ها می توانند به فرش شما منتقل شوند.

چنانچه نمی توانید لکه های فرش تان را خودتان تمیز کنید یا ترجیح می دهید فرآیند لکه بری فرش های نفیس تان در قالیشویی های حرفه ای انجام شود، بهتر است از خدمات قالیشویی در مجیدیه استفاده نمایید.

  1. پاک کننده لکه بزنید

اگر محلول تمیزکننده ‌ای در دسترس نیست، ۱/۴ قاشق چای‌خوری مایع ظرف ‌شویی را با یک فنجان آب مخلوط کنید.

نکته مهم آن است که به یاد داشته باشید، همیشه پاک کننده تهیه شده و یا حتی پاک کننده های آماده را در مکانی نامحسوس روی فرش خود، امتحان کنید. سپس اجازه دهید خشک شود تا مطمئن شوید که ماده باعث از دست دادن رنگ یا سایر واکنش های نامطلوب روی فرش شما نمی شود.

پاک کننده لکه آماده شده را روی یک دستمال سفید و تمیز بمالید و سپس به آرامی آن را روی نقطه لک شده فرش بکشید. برای از بین بردن رطوبت اضافی، ابتدا با حرکات ضربه ای، آرام این کار را انجام دهید. اگر در خانه بطری اسپری دار دارید، می توانید این محلول را درون بطری ریخته و کم کم روی محل لکه اسپری کنید و پاک کردن را انجام دهید.

توجه داشته باشید که از مالیدن لکه خودداری کنید، زیرا باعث فرو رفتن و همچنین پخش شدن بیشتر لکه روی فرش می شود.

در صورتی که با استفاده از محلول آماده شده نتوانستید لکه آب قند فرش را پاک کنید یا ترجیح می دهید لکه را خودتان در منزل تمیز نکنید، می توانید روی تکنسین های قالیشویی یافت آباد حساب کنید. تکنسین های قالی شویی در قالیشویی های حرفه ای می توانند انواع لکه های فرش های شما را به راحتی و در کمترین زمان ممکن بدون هرگونه آسیبی از بین ببرند.

نحوه از بین بردن لکه آب قند از روی فرش

  1. آبکشی کنید

یک غبار ملایم آب را روی محل لک شده فرش خود اسپری کنید. سپس به آرامی محل را با یک حوله تمیز کنید. اگر بطری اسپری دار ندارید، نگران نباشید. یک کاسه را از آب تمیز پر کنید. سپس دستمال را در آب غوطه ور کنید. مطمئن شوید پس از بیرون آوردن دستمال از کاسه، آب اضافی آن را بچلانید. زیرا اگر آب اضافی را وارد فرش کنید، مرحله خشک کردن آن به کندی انجام شده و احتمال پوسیدگی فرش متصور است.

همچنین اگر بطری اسپری دار ندارید، می توانید مقدار کمی آب را ذره ذره و به آرامی با یک قاشق روی لکه بریزید و به سرعت با دستمال، لکه را پاک کنید.

در این مرحله، مهم است که باقیمانده شکر و مایع ظرفشویی را کاملا از فرش خارج کنید. چرا که شکر و مایع ظرفشویی باعث چسبندگی فرش شده و کثیفی را به خود جذب می کنند.

اگر لکه ها دوباره ظاهر شدند، به سادگی مراحل تمیز کردن را تکرار کنید.

  1. خشک کنید

خشک کردن را پس از شستشو در اولویت قرار دهید. خشک کردن باعث می شود تا آب اضافی وارد شده به الیاف فرش شما خارج شود و باعث نم زدگی، کپک و یا پوسیدگی فرش شما نشود. خشک کردن را می توانید با یک حوله تمیز و خشک انجام دهید.

همچنین توجه داشته باشید که بهتر است تا خشک شدن کامل لکه، روی آن قسمت از فرش راه نروید.

جهت رزرو خدمات لکه بری قالیشویی می توانید وارد سایت قالیشویی توحید به آدرس اینترنتی Tohidcarpet.ir شوید و سفارشات خود را همین حالا با ۱۵ درصد تخفیف دریافت نمایید.

تمیز کردن لکه آب قند با دستگاه

در قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده مجیدیه تهران، می توانید خدمات لکه بری فرش با دستگاه های حرفه ای را تجربه کنید. با استفاده از امکانات قالیشویی در یافت آباد خیال شما بابت پاک شدن کامل لکه ها آسوده خواهد بود. تکنسین های فرش شویی ما با تکنیک های مختلف متناسب با الیاف فرش شما، لکه ها را از فرش تان پاک خواهند کرد.

نحوه از بین بردن لکه آب قند از روی فرش

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید ثبت درخواست خدمات آسانی دارد و شما می توانید برای هر محله ای از تهران و کرج، سفارشات قالیشویی، موکت شویی یا مبل شویی خود را ثبت نمایید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تکنسین های مربوطه را به محل شما اعزام خواهند نمود. علاوه بر ثبت سفارش اینترنتی، برای دریافت خدمات ما می توانید با شماره های ما نیز تماس بگیرید.

کد خبر: ۱۶۳٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha