۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
ایلام رتبه اول کشوری تولیدات پرورش «ماهی در قفس» را دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ایلام رتبه اول کشوری تولیدات پرورش «ماهی در قفس» را دارد

ایلام- سلیمانی، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: استان با تولید دو هزار تن ماهی، رتبه اول کشوری تولیدات پرورش «ماهی در قفس» را دارا است.

رضا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت تولید ۲ هزار تن ماهی به صورت پرورش در قفس در پشت دریاچه های استان ایلام فراهم شده است.

وی گفت: در حال حاضر استان ایلام در بحث پرورش ماهی در قفس دارای رتبه اول کشوری است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش تولیدات پرورش ماهی در قفس در پشت دریاچه سیمره، افزود: با افزایش مزارع پرورش ماهی در سایر سدهای استان، طی یک برنامه ۶ ساله به تولید سالانه ۵ هزارتن ماهی سردابی دست خواهیم یافت.

سلیمانی بیان کرد: طرح های پرورش ماهی در قفس در سد سیمره واقع در شهرستان بدره به عنوان بزرگترین طرح قفسی در آب‌های داخلی یا همان دریاچه‌های پشت سدهای کشور است که مطالعات آن از سال ۹۶ آغاز و طی سه سال گذشته به تولید رسیده است.

وی گفت: ۲۱ مزرعه پرورش ماهی درقفس در شهرستان بدره فعال است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: از مزایای طرح تولید ماهی در قفس می توان به کاهش هزینه‌های تولید، عدم وابستگی به اراضی در خشکی، تولید پروتئین باکیفیت، امکان صادرات محصولات آبزی با توجه به تقاضای بازارهای داخلی و خارجی اشاره کرد.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha