۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
مزایا و کاربردهای دوره های کارشناسی خودرو

مزایا و کاربردهای دوره های کارشناسی خودرو

امروزه بسیاری از افراد به دنبال یادگیری مهارت‌های کاربردی با قابلیت کسب درآمد بالا هستند.

به گزارش بازار، امروزه بسیاری از افراد به دنبال یادگیری مهارت‌های کاربردی با قابلیت کسب درآمد بالا هستند. در همین زمینه کارشناسی خودرو به دلیل فراگیربودن و نیاز اغلب جامعه، یکی از این مهارت‌هاست. بررسی و ارزیابی دقیق خودرو به‌منظور اطمینان از سلامت و کارایی اتومبیل نقش بسزایی در انتخاب و خرید مطئمن دارد. کارشناسی خودرو نیز با بررسی جمیع‌جهات و بخش‌های مختلف خودرو، این امکان را برای مشتریان و مالکان خودرو فراهم می‌کند.

آموزشگاه فنی و تخصصی کارآزموده، با بهره‌گیری از کادری مجرب و به‌روزترین ابزار و تجهیزات در حوزه صنعت خودرو فعالیت می‌کند. ارائه بهترین خدمات آموزشی نظیر برگزاری دوره آموزش کارشناسی خودرو، امکان یادگیری این مهارت ارزشمند را با بالاترین استانداردها فراهم‌کرده‌است. اگر کنجکاو هستید تا با ابعاد مختلف این‌دوره، مزایا و کاربردهای آن آشنا شوید در ادامه مطلب با ما همراه‌باشید.

دوره کارشناسی خودرو چیست؟

دوره کارشناسی و ارزیابی خودرو، یک دوره جامع با هدف بررسی‌و آنالیز بخش‌های مختلف خودرو و اطمینان از عملکرد آن‌هاست. درواقع شما در این دوره جامع، یاد خواهیدگرفت تا با استفاده از روش‌های گوناگون عملکرد خودرو را بررسی نمایید. این مهارت به شما اجازه خواهدداد تا هنگام خرید خودرو با اطمینان بیشتری اقدام به معامله‌ای مطمئن و پرسود نمایید. ضمن آن که به عنوان مالک و راننده نیز با دانش فنی خود می‌توانید به خوبی مسائل و مشکلات را مدیریت نمایید.

مهمترین محورهای کارشناسی و ارزیابی خودرو

همان‌گونه که بیان شد، کارشناسی خودرو یک دوره جامع و کامل است. در نتیجه سرفصل‌ها و محورهای متعدد و گسترده ای دارد. از جمله مهمترین محورهای این دوره می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • شناخت اجزای مختلف خودرو و آشنایی با نحوه عملکرد و مکانیزم هر یک از آن ها
  • آشنایی با چگونگی کار دستگاه های تخصصی نظیر دیاگ، تستر باطری، قلم تست اورجینال، ویدئو بروسکوپ و ...
  • معرفی مفاهیم پایه‌ای نظیر انواع رنگ خودرو، سیلر، آستر و...
  • بررسی و آنالیز قسمت های مختلف خودرو همچون شاسی، بدنه، گیربکس و ...
  • آشنایی با مفهوم زیرسازی، رنگ خوردگی و فاکتورهای مخرب آن به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در زمینه خودرو
  • بررسی رایج ترین و تأثیرگذارترین ایرادات و مشکلات فنی خودرو و شیوه ارزیابی آن ها
  • یادگیری پارامترهای مهم در درایوینگ تست (تست رانندگی) و بررسی کیلومتر واقعی اتومبیل
  • تهیه چک لیست و ارائه گزارش نهایی و همچنین آموزش اصول برخورد صحیح با مشتری

سایر دوره های کارشناسی خودرو

علاوه بر دوره جامع کارشناسی خودرو، برخی دوره‌ها نیز به صورت موضوع محور و با تمرکز خاص بر یک گرایش ارائه می‌شوند. آموزش دیتیلینگ خودرو که به موضع کارشناسی رنگ و ترمیم آن می پردازد یکی از آن‌هاست. بررسی لایه‌های مختلف رنگ، عوامل مؤثر در رنگ‌خوردگی، نحوه‌تشخیص آن و کار با ابزارهایی نظیر پولیشر از موضوعات‌اصلی این دوره به‌شمارمی‌رود.

دوره مبانی برق و الکترونیک خودرو یکی دیگر از دوره‌های موضوع محور است. دور مبانی برق در زمینه جریان‌ها و مدارات الکترونیکی و کار با ابزارهای مدرن می‌باشد. آشنایی سیستم‌های شبکه‌ای، انواع سنسورها، آشنایی با دستگاه کاربردی دیاگ و تست‌های مربوطه برخی از مهمترین محورهای این دوره محسوب‌می‌شود.

مزایای یادگیری دوره کارشناسی خودرو

تردیدی وجود ندارد که دوره ارزیابی و بررسی کارشناسانه خودرو، یک دوره و مهارت کاربردی و پراستفاده است. در ادامه به برجسته‌ترین مزایای ارزشمند این دوره پرداخته ایم:

  • خودرو و استفاده از آن یکی از موضوعات مهم و پرکاربرد در زندگی روزمره بسیاری از افراد است. در نتیجه کارشناسی خودرو مهارتی است که نیاز به آن روز به روز افزایش خواهدیافت.
  • به دلیل استفاده بسیاری از ما از اتومبیل، کارشناسی ماشین و بررسی ایرادات، امکان استفاده شخصی نیز دارد. به بیان ساده تر شما علاوه بر امکان کسب درآمد و ایجاد شغل، برای خودتان نیز می‌توانید استادی ماهر باشید!
  • معامله و خرید و فروش خودرو رواج زیادی پیدا کرده است. به ویژه خودروهای دست دوم و کارکرده که ممکن است با ایراداتی نیز همراه باشد. در نتیجه استفاده از نظر کارشناسانه از بروز ضررهای معاملاتی و مالی جلوگیری خواهد. همچنین برای شما به عنوان کارشناس کسب درآمد خواهدداشت.
  • کارشناسی و آگاهی از ارزش واقعی خودرو، خریدی اقتصادی‌تر و با ضریب‌اطمینان بالاتر را برای شما یا مشتریانتان به ارمغان‌می‌آورد.
  • کارشناسی و ارزیابی خودرو مهارتی است که قابلیت درآمدزایی خوبی به شکل های مختلف دارد. شما می‌توانید با داشتن مدرک معتبر و بین‌المللی سازمان فنی و حرفه ای کسب و کار خود را راه بیندازید. یا به عنوان مدرس و مربی در آموزشگاه ها به تدریس بپردازید.

همان گونه که ملاحظه می‌کنید، این دوره یکی از مهارت های کاربردی و باارزش در زندگی امروزی است. البته شرط اصلی آن فراگیری مباحث آموزشی در مرکز و آموزشگاهی تخصصی و با سابقه است. مرکزی که بتواند خدمات خوبی به شما ارائه کرده و گواهینامه معتبری را به شما اعطا نماید.

دوره کارشناسی و ارزیابی خودرو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

حال این سؤال پیش می‌آید که برای آموزش و شرکت در دور کارشناسی خودرو به چه مرکزی باید مراجعه کرد؟ در ادامه مهمترین ویژگی ها و خصوصیات یک آموزشگاه خوب و استاندارد را معرفی کرده ایم:

  • یقیناً نخستین ویژگی یک مرکز آموزشی، تخصص و سابقه درخشان آن مرکز در حوزه خودرو است. یعنی این آموزشگاه باید به شکل تخصصی در زمینه خودرو فعالیت کند. سابقه و تجربه خوبی در برگزاری دوره داشته باشد و فراگیران آن از برگزاری آن ها رضایت داشته باشند.
  • در گام بعد بایستی از اساتید و مربیان توانمند و با تجربه استفاده نماید. انتقال تجربیات و بهره‌گیری از توان اساتید از شاه کلیدهای یک آموزش خوب و تخصصی به‌شمار می‌رود.
  • علاوه بر استاد، محیط یادگیری، ابزار و تجهیزات آموزشی مناسب نیز اهمیت دارد. خصوصاً در ارزیابی خودرو که نیاز است برخی از پارامترها به کمک تست بررسی شوند.
  • دوره جامع باشد و سرفصل های اصلی به صورت کامل ارائه شود و نیازی به گذراندن دوره دیگری احساس نشود.
  • امکان پرسش و پاسخ و استفاده از منابع آموزشی، خارج از زمان دوره نیز فراهم شده باشد.
  • یکی از مهمترین ویژگی های یک دوره آموزشی خوب، ارائه گواهینامه معتبر است. مدرک و گواهینامه‌ای نظیر گواهی فنی و حرفه ای که قابلیت استعلام و ارائه در مراکز مختلف را داشته باشد.

بهترین دوره کارشناسی خودرو با آموزشگاه کارآزموده

آموزشگاه فنی و تخصصی کارآزموده به‌صورت ویژه به ارائه دوره های حوزه خودرو از جمله کارشناسی و ارزیابی خودرو می‌پردازد. ما در کارآزموده سعی کرده‌ایم تا فضایی ایده آل را با بهره‌گیری از اساتید و تجهیزات به‌روز برای یادگیری فراهم نماییم. شما در کارآزموده می‌توانید کلیه سرفصل‌های لازم برای تسلط و آموزش کارشناسی و ارزیابی خودرو فرابگیرید.

در راستای ارائه بهترین خدمات آموزشی، کارگاهی مجهز با بهترین ابزارهای موجود و با حضور اساتید باسابقه مهیا کرده‌ایم. کلاس‌های ما نیز به دوصورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود که بر اساس شرایط خود می‌توانید از هریک بهره‌مند شوید. ما در کارآزموده خدمات خود را تنها محدود به آموزش نکرده ایم. شما هنرجویان عزیز می‌توانید از پشتیبانی ما پس از دوره و مشاوره کسب و کار نیز استفاده نمایید. همچنین در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانیم شما را به بازارکار معرفی نمایید.

مزایا و کاربردهای دوره های کارشناسی خودرو

مزایای گواهینامه ارائه شده در کارآزموده

شما در پایان دوره کارشناسی خودرو و پس از گذراندن ۲ مرحله آزمون تئوری و عملی، گواهی معتبر و بین‌المللی فنی‌وحرفه‌ای دریافت خواهیدکرد. این گواهی مورد تأیید سازمان جهانی کار بوده و قابلیت ترجمه و استعلام دارد. ضمن آنکه امکان استفاده از آن برای اخذ پروانه اشتغال و یا جهت جذب در شرکت‌ها و آموزشگاه‌ها وجود دارد. به منظور بهره‌گیری از خدمات و شرکت در دوره‌های کارآزموده می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۸۴۶۰ تماس گرفته و یا به وبسایت ما مراجعه نمایید.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha