۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
احتمال ریزش تاریخی لیر ترکیه در برابر دلار| همه چیز به پایان هفته بستگی دارد
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال ریزش تاریخی لیر ترکیه در برابر دلار| همه چیز به پایان هفته بستگی دارد

روز پنجشنبه این هفته، بانک مرکزی جمهوری ترکیه قرار است آخرین تصمیمات خود در خصوص نرخ بهره را منتشر سازد که در صورت ادامه اصرار بر عدم افزایش نرخ بهره بانکی، شاهد افت احتمالی قیمت لیر خواهیم بود.

به گزارش بازار، جفت ارز دلار/ لیر ترکیه (USD/TRY) در حال حاضر با حجمی کم معامله شده و میزان معاملات آن در بازار فارکس به شدت کاهش یافته است. روز پنجشنبه این هفته، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) قرار است آخرین تصمیمات خود در خصوص نرخ بهره را منتشر سازد که شاید تغییری در میزان معاملات فارکس برای لیر ترکیه به همراه داشته باشد.

بانک مرکزی ترکیه در نشست ماه ژوئن خود حتی زمانی که شاخص قیمت مصرف کننده در ترکیه به بالای ۷۳ درصد رسید، نرخ بهره را در ۱۴.۰۰ درصد نگه داشته و مخالفت علنی خود برای هرگونه افزایش نرخ بهره بانکی را نشان داد.

اکنون نیز بازارها انتظار ندارند که این بانک تغییری در نرخ بهره ایجاد نماید. این در حالیست که انتظارات برای افزایش مجدد نرخ بهره ایالات متحده تا حد زیادی تقویت شده است. برخی تحلیلگران حتی احساس می کنند که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره بانکی را تا ۱ درصد دیگر افزایش دهد که چننی امری منجر به تقویت بیشتر شاخص دلار خواهد شد.

در صورت عدم تغییر سیاست بانک مرکزی ترکیه برای افزایش نرخ بهره در پایان این هفته، احتمال ریزش سنگین ارزش لیر در برابر دلار وجود داشته که می تواند فرصت خوبی برای معامله گران فارکس محسوب شود. با اینحال، حرکت قیمت در USD/TRY ممکن است تا روز پنجشنبه محدود بماند.

پیش بینی نرخ USD/TRY
جهش از حمایت ۱۷.۱۹۴۹۳۶ راه را برای گاوها برای حمله به سطح ۲۷ درصدی فیبوناچی نزدیک به بالاترین سطح تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱ در نقطه ۱۸.۳۶۲۴۰۰ هموار می سازد. اگر قیمت این سطح را بشکند، نقطه مقاومت ۱۹.۲۴۷۲۴۱ را در سطح گسترش فیبوناچی ۶۱.۸ درصد هدف قرار می دهد که به معنای یک رکورد جدید برای USD/TRY خواهد بود.

احتمال ریزش تاریخی لیر ترکیه در برابر دلار| همه چیز به پایان هفته بستگی دارد

از سوی دیگر، شکست حمایت ۱۷.۱۹۴۹۳۶ به خرس ها اجازه می دهد تا به سطح حمایت ۱۶.۳۳۶۲۹۰ دسترسی پیدا کنند؛ یعنی جایی که پایین ترین سطح ۳ ژوئن ۲۰۲۲ قرار دارد.

بلافاصله در زیر این ناحیه، فیبوناچی اصلاحی ۵۰% در ۱۶.۱۰۵۱۳۵ نمایان می شود. اینجاست که پایین ترین سطح های قبلی ۲۷ می/۲۷ ژوئن ۲۰۲۲ را ملاحظه خواهید نمود.

اهداف نزولی اضافی در سطح پشتیبانی ۱۵.۷۳۴۳۵۸ (پایین ترین سطح ۲۳ مه ۲۰۲۲) یافت می شوند که درست زیر سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱.۸٪ قرار دارند. در نهایت، ۱۵.۳۰۱۳۴۱ علامت اصلاحی فیبوناچی ۷۸.۶% است، که تنها مانعی را به سمت جنوب تشکیل می دهد که مانع از دسترسی خرس ها به سقف الگوی مستطیل در ۱۴.۹۲۳۰۰۳ می شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha