۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
ادامه کاهش ارزش دلار در برابر روبل روسیه| آیا ریزش نرخ USD/RUB ادامه دارد؟
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه کاهش ارزش دلار در برابر روبل روسیه| آیا ریزش نرخ USD/RUB ادامه دارد؟

قیمت جفت ارز دلار/روبل (USD/RUB) در نزدیکی پایین‌ترین سطح خود در سال جاری قرار دارد که دلیل آن، تمرکز سرمایه گذاران روی تصمیمات آتی مربوط به نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی روسیه است.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز دلار/روبل (USD/RUB) در نزدیکی پایین‌ترین سطح خود در سال جاری قرار دارد که دلیل آن، تمرکز سرمایه گذاران روی تصمیمات آتی مربوط به نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی روسیه است.

نرخ مبادله دلار به روبل در نقطه ۵۷ قرار دارد که کمی بالاتر از پایین ترین نرخ سالانه این جفت ارز است. این نرخ همچنین حدود ۶۳ درصد کمتر از بالاترین نقطه در سال جاری بوده و روبل روسیه را به بهترین ارز پربازده در بازار فارکس در سال جاری تبدیل می کند.

کاهش نرخ بهره بانک مرکزی روسیه

علیرغم شدت گرفتن جنگ اوکراین طی چند ماه گذشته، نرخ سه جفت ارز مهم USD/RUB، EUR/RUB و GBP/RUB در یک روند نزولی قوی قرار داشته اند. این عملکرد قیمت نشان می دهد که روسیه حداقل در حال حاضر در برابر تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی پیروز شده است.

کاتالیزور کلیدی بعدی برای USD/RUB تصمیم بانک مرکزی روسیه در مورد نرخ بهره خواهد بود. تحلیلگران انتظار دارند بانک نرخ بهره را بین ۵۰ تا ۹ درصد کاهش دهد. این بانک پس از آنکه نرخ بهره را در ابتدای سال به ۲۰ درصد رساند، اکنون نرخ آن را کاهش داده است.

پیش بینی USD/RUB

ادامه کاهش ارزش دلار در برابر روبل روسیه| آیا ریزش نرخ USD/RUB ادامه دارد؟

نمودار روزانه نشان می دهد که نرخ تبدیل دلار به روبل در چند ماه گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. ادامه تلاش های این جفت ارز برای بازگشت مجدد در این ماه، با مقاومت قوی در حدود ۶۹.۴۱ برخورد خواهد کرد. این جفت در حال حاضر اندکی کمتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه خود قرار داشته، در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) کمی پایین تر از نقطه خنثی در ۵۰ حرکت کرده است.

بنابراین، گمان می رودکه قیمت جفت ارز USD/RUB همچنان به کاهش نرخ خود ادامه دهد. زیرا فروشندگان به پایین‌ترین سطح سال یعنی حدود ۵۰ چشم دوخته اند. با این حال، حرکت به نقطه بالاتر از مقاومت ۶۹.۴۱ نشان‌دهنده برتری گاوها خواهد بود و دیدگاه نزولی را باطل می‌کند.

کد خبر: ۱۶۲٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha