۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
رونمایی از ۲ نوع تجهیزات «ساخت ایران» در صندوق‌ بازنشستگی نفت

رونمایی از ۲ نوع تجهیزات «ساخت ایران» در صندوق‌ بازنشستگی نفت

آیین رونمایی از دو نوع تجهیزات «ساخت ایران» در حوزه نفت و انرژی در شرکت دانش‌بنیان «تهران سوفا» با حضور رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، در این آیین با تبریک عید غدیر خم گفت: الگوسازی، مهندسی، تجزیه‌وتحلیل و ساخت قطعات جدید شرکت تهران سوفا به همت جوانان ایرانی انجام شده است.

وی با اشاره به آیینی که مدتی پیش برای گشایش پروژه در شرکت دانش‌بنیان «توس پیوند» برگزار شد، افزود: ایجاد توانمندی، استقلال و عزت روزافزون برای ملت ایران، همسو با تفکر غدیر است. از این رو تلاش جوانان، مدیران و متخصصان شرکت «تهران سوفا» مانند «توس پیوند» ستودنی و بسیار ارزشمند است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: طراحی و ساخت محصول گام نخست این برنامه است، بنابراین از دست‌اندرکاران شرکت سازنده انتظار می‌رود در گسترش بازار و توسعه محصول سرعت عمل داشته باشند.

بیات با اشاره به حضور مسئولان وزارت صمت و خارجه در این آیین ادامه داد: در حوزه ساخت داخل به‌طور تقریبی توان ساخت همه تجهیزات را داریم. این سخن به این معناست که در توان مهندسی و دانشگاهی محدودیت نداریم؛ محدودیت‌ها به‌طور عمده در حوزه بازار است از این رو همکاری وزارت صنایع و خارجه برای بازاریابی شرکت‌های فعال ایرانی در حوزه صنعت اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه نوع تفکر، مسیر شکوفایی هر ملتی را تعیین می‌کند، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی همکاران نفتی مجوز نزدیک شدن به برخی قطعات را نداشتند، اما بعد از انقلاب، توان افراد در مسیر شکوفایی قرار گرفت و امروز شاهدیم که در حوزه صنعت، بعضی قدرت‌های بزرگ، تجهیزات را از ایران وارد می‌کنند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: اکنون بیشتر مدیران نفتی بر این باورند که شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی توان رفع عمده نیازهای صنعت نفت را دارند. نتیجه این باور حرکت در مسیر پیشرفت و شکوفایی صنعت نفت و توسعه صنعتی کشور است.

بیات گسترش بازار با اولویت کشورهای همسایه، افزایش تیراژ تولید با هدف کاهش هزینه و تنوع محصول را گام بعدی دانست و تصریح کرد: مدیران و شرکت‌های داخلی نیز در گسترش محصولات ساخت ایران نقش بسزایی دارند. آنها با اعتماد به ساخت داخلی و استفاده از محصولات تولید داخل، سبب دلگرمی تولیدکنندگان می‌شوند. برای مثال، استفاده از محصولات تهران سوفا در پروژه خط لوله گوره - جاسک نشان‌دهنده اعتماد مدیران این حوزه به تجهیزات ساخت ایران است و این امر ستودنی است.

وی از ابلاغ بخشنامه‌ای به شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها نیز خبر داد و افزود: همه شرکت‌های مرتبط به صندوق نفت مکلف‌اند در اولویت نخست، نیازهای خود به قطعات، پشتیبانی، پیمانکاری و دیگر امور فنی و مهندسی را از شرکت‌های داخل گروه تهیه کنند و شرکت‌های پذیرنده مکلف به رعایت شاخص‌های کیفیت و زمان‌بندی و اصول رقابت حرفه‌ای با رویکرد اقتصادی هستند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ادامه داد: تجربه شورای عالی پروژه‌ها در گروه اقتصادی صندوق‌ها با وجود عمر کم آن - حدود ۶ ماه - تجربه موفقی است، زیرا شاهد روند پیشرفت ماهانه طرح‌های اقتصادی هستیم. این پیشرفت به‌گونه‌ای است که برای پروژه‌ها افق ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ را تعریف کرده‌ایم.

براساس این گزارش، در این آیین از دو محصول ساخت ایران برای نخستین‌ بار رونمایی شد که شامل شیر صنعتی ۵۶ اینج و شیر صنعتی با فشار طراحی ۱۰ هزار psi است و این تجهیزات برای نخستین بار در داخل کشور از سوی شرکت دانش‌بنیان تهران سوفا و به‌دنبال اعلام نیاز شرکت‌های نفتی ساخته شده است.

شرکت دانش‌بنیان «تهران سوفا» متعلق به حوزه سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت است.

کد خبر: ۱۶۲٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha