۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
سفری عاشقانه به سه مقصد دیدنی نزدیک ایران

سفری عاشقانه به سه مقصد دیدنی نزدیک ایران

سفرهای عاشقانه از مهم‌ترین کارهایی هستند که شما با همسرتان انجام می‌دهید.

به گزارش بازار، سفرهای عاشقانه از مهم‌ترین کارهایی هستند که شما با همسرتان انجام می‌دهید. در این سفرها خوش می‌گذرانید و پیمان و صمیمبت بین‌تان را تجدید می‌کنید. به همین خاطر هم هست که همیشه یک وسواس خاصی برای انتخاب مقصد وجود دارد. اما همیشه که نباید سفری پر زرق و برق به جاهای ساحلی دور مثل تایلند و بالی رفت، در همین نزدیکی‌های کشورمان هم جاهای خوبی برای سفر عاشقانه شما وجود دارد.

تور گرجستان، سفری به دامنه‌های چشمگیر قفقاز

تور گرجستان از مقاصد نزدیک ایران است که هم مقرون به صرفه است و هم ترکیبی از دشت‌های سرسبز، دامنه‌های شیب‌دار و سواحل ماسه سیاه دریای سیاه را در پکیجی جذاب ارائه داده است. شما در اینجا می‌توانید لمس نزدیکی از فرهنگ بومی و زندگی مدرن رو به رشد مردم را داشته باشید و از جاهای دیدنی و ویرانه‌های تاریخی آن دیدن کنید.

تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان اولین مرکز توریستی این کشور و پربازدیدترین شهر آن است. شما می‌توانید در کوچه پس کوچه‌های آن قدم بزنید، از بازارهای محلی و سنتی بگردید و برای ناهار و شام در رستوران‌های گرجی از غذاهای معروفی مثل خاچاپوری، کینخالی و دلمه برگ مو امتحان کنید و از اجرای موسیقی زنده لذت ببرید. از کلیساهای جذاب قرن ۱۹امی دیدن کنید و برای استراحت در کافه‌ای روباز لم بدهید. تفلیس شهری جذاب برای عشاق است، می‌توانید در حمام گوگرد از ماساژهای جذاب لذت ببرید و برای نمایی فراموش نشدنی از شهر تا بالای قلعه ناریکالا بروید.

اما اگر تابستان به گرجستان سفر می‌کنید هیچ جایی را به باتومی، مهم‌ترین شهر ساحلی آن ترجیح ندهید. باتومی با سواحل ماسه سیاه که می‌گویند ماسه‌هایش خاصیت درمانی دارد، هتل‌ها و آپارتمان‌های نزدیک ساحل، امکانات کافی مدرن و تفریحات تنوع بهشت ساحلی این کشور محسوب می‌شود. شما می‌توانید در سواحل آن استراحت کنید و حمام آفتاب بگیرید، به قایق سواری بروید و یا در دلفیناریوم آن سرگرم شوید و هر زمان که احساس کردید باید در شهر بگردید از میدان پیازا و میدان اروپا دیدن کنید که با معماری کلاسیک قرن ۱۹ امی حسابی جلب توجه می‌کنند.

از آنجایی که باتومی شهری ساحلی و تفریحی است زندگی شبانه پویایی دارد و آن را با وگاس آمریکا مقایسه می‌کنند. اگرچه با وگاس فاصله زیادی دارد اما می‌تواند شما را حسابی سرگرم کند. در یکی از بارهای جاز شامی سبک بخورید و از موسیقی و پایکوبی لذت ببرید و هر زمان که خسته شدید به هتل برگردید.

تور آنتالیا، سفر به معروف‌ترین شهر ساحلی ترکیه

البته تور آنتالیا را نمی‌توان فقط به عنوان مقصدی عاشقانه در نظر گرفت چرا که سفرهای دوستانه و خانوادگی هم در آن خیلی می‌چسبد و تقریبا کسی نیست از سفر به آن شکایت کند. سواحل ماسه طلایی مدیترانه‌ای، آب و هوای معتدل و روزهای گرم و آفتابی تابستانی که شنا را دلچسب می‌کند و خیلی جاذبه‌های متنوع دیگر این سفر را برای شما خاطره انگیز و فراموش نشدنی می‌کند.

تور آنتالیا

اول از همه به ساحل بروید و با هم شنا کنید، از قدم زدن در غروب طلایی و صورتی آن لذت ببرید و برای تجربه‌ای عاشقانه به کروز غروب دریا بپوندید. اگر اهل ماجراجویی هستید که خوش به حال شما! چا که آنتالیا از بهترین پارک‌های آبی با سرسره‌های عظیم دیوانه‌وار، قایق‌های سریع، غواصی و اسنورکلینگ و تماشای دلفین‌ها خیلی چیزها برای سرگرمی شما در چنته دارد. ولی اگر دوست دارید در آرامش اوقات دونفره بیشتری را داشته باشید پس به پیاده‌روی در شهر بروید و از بازار و برج ساعت دیدن کنید، زیر دروازه هادریان عکس بگیرید و با دوچرخه در مسیر لیکیان رکاب بزنید فقط حواستان باشد آب به اندازه کافی بردارید که خیلی گرم است.

برای تجربه طبیعت‌گردی می‌توانید به جای دوچرخه که در هر مسیری نمی‌شود با آن راند، از اسب سواری لذت ببرید و در مسیرهای باریک خاکی پیش برانید. به علاوه می‌توانید با تور از شهر تاریخی پرک دیدن کنید که تاریخ آن به بیش از هزار سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. مخصوصا آمفی تئاتر آسپندوس یکی از جاهای برجسته این شهر است که باید ببنید. در آخر پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه یکی از عاشقانه‌ترین شام‌های دونفره‌تان به کلاب آرما بروید که نه تنها از لوکس‌ترین رستوران‌های آنتالیا محسوب می‌شود بلکه تراسی وسیع رو به دریای مدیترانه دارد که غروب‌ها به شدت منظره‌ای عاشقانه و رویایی ارائه می‌دهد.

تور باکو، رفتن به شهر آتش

اگرچه تور باکو را به شهر آتش و شعله‌های ابدی‌اش می‌شناسند اما سفر به باکو کم‌ترین ربط به آتش و نفت را دارد. شما در این شهر ساحلی که دقیقا آن طرف مرز آستارا در فاصله کمی از ما واقع شده می‌توانید سفری عاشقانه و کم هزینه داشته باشید و در عین حال کلی خوش بگذرانید. باکو که از دیرباز مورد بازدید ایرانی‌ها قرار می‌گرفته، شهری با تاریخ زیاد است که حالا چهره زندگی مدرن و سنتی ترکیبی دیدنی در آن به وجود آورده‌اند.

تور باکو

از ایچری شهر زیبا و دیدنی شروع کنید که روزگاری باکو تنها منوط به داخل دیوارهای سنگی آن بود اما حالا شهری بزرگ و دلباز است که روح شما را تازه می‌کند. داخل شهر قدیمی خیابان‌ها و خانه‌های زیبا و تراس‌دار جلب توجه می‌کنند. از برج مایدن دیدن کنید، به بازار سنتی بروید و از اجناس دستاز و هنری دیدن کنید که قیمت‌های بالایی دارند و بعد در کافه‌ای دنج یک چای لب‌سوز بنوشید.

باکو شهری ساحلی است و باید حتما زمانی را برای گشت و گذار ساحلی در نظر بگیرید. در امتداد بلوار بزرگ آن قدم بزنید و اگر جراتش را داشتید سوار چرخ و فلک بزرگ آن شوید. بلوار باکو جایی جدید و تازه ساخت است که همه برای قدم زدن استراحت به آن می‌روند. به علاوه می‌توانید در روزی آفتابی از حمام آفتاب و شنا هم لذت ببرید.

باکو شهری با چند جنبه مختلف است مثلا می‌توانید از برج‌های مدرن شعله دیدن کنید و در مراکز خرید جدید و لوکس بگردید ولی یکی از بهترین کارها رفتن به مرکز فرهنگی حیدرعلی‌اف و بعد بازدید از موزه فرش آذربایجان است که هر دوی این دو معماری متفاوت و چشمگیری دارند. در مرکز حیدرعلی‌اف سعی شده نگاهی آینده نگرانه انعکاس داده شود که به خوبی هم از پس این کار برآمده‌اند اما موزه فرش با ظاهری به شکل فرش سنتی همان چیزی را به نمایش می‌گذارد که واقعا هست. نزدیکی این مقصد زیبا، کار را برای گردشگران ایرانی ساده‌ کرده و شما می‌توانید با کمک کارشناسان آژانس مقتدر سیر، اولین برنامه تور باکو را برای سفر از هم‌اکنون رزرو کنید.

کد خبر: ۱۶۲٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha