۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
اتاق بازرگانی به اقتصاد آبادان کمک کند| لزوم توانمندسازی از طریق آموزش
نماینده آبادان در مجلس:

اتاق بازرگانی به اقتصاد آبادان کمک کند| لزوم توانمندسازی از طریق آموزش

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتاق بازرگانی آبادان با توجه به جایگاه مهم اقتصادی که دارد می‌تواند به اقتصاد این شهر کمک کند.

سیدمحمد مولوی در گفتگو خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی در هر منطقه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

وی با اشاره به ظرفیت اتاق‌های بازرگانی توضیح داد: استان خوزستان تنها استان ایران بوده که دارای سه اتاق بازرگانی است و در شهرهای آبادان، خرمشهر و اهواز مستقر هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی وجود سه اتاق بازرگانی در استان خوزستان را یک ظرفیت مهم برای این استان برشمرد و گفت: بخش خصوصی نقشی تحولی دارد و اتاق‌های بازرگانی مشاور قوا هستند.

مولوی موقعیت جغرافیای آبادان را ویژه برشمرد و عنوان کرد: اتاق بازرگانی آبادان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران با کشورهای همسایه حضوری فعال داشته باشد تا به اقتصاد این شهر کمک کند.

وی آموزش تجارت و فعالیت‌های اقتصادی به مردم توسط اتاق بازرگانی آبادان را یک ضرورت قلمداد کرد و گفت: ظرفیت‌های اقتصادی خوبی همچون کشاورزی، گردشگری، صادرات و ... در منطقه وجود دارد که از طریق آموزش باید به توانمندسازی مردم به ویژه جوانان جویای کار به آنها برای راه اندازی کسب و کار کمک شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: وقتی یک کشاورز با نحوه صادرات آشنا شود قطعا برای افزایش میزان و همچنین کشت محصولات جدید تلاش می‌کند و این امر مستلزم مشارکت جدی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در زمینه آموزش است.

مولوی فعال بودن کمیسیون‌های تخصصی در اتاق‌های بازرگانی را یکی از شاخص‌های جدی خروجی اتاق‌های بازرگانی عنوان کرد و گفت: از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان درخواست می‌شود از دانش جوانان بومی متخصص در کمیسیون‌های خود بهره ببرد و از این طریق گامی مهم برای اقتصاد بردارد.

وی اعزام هیات‌های تجاری فعال آبادان از طریق اتاق بازرگانی این شهر به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را ضروری دانست و افزود: ظرفیت‌های موجود اعم از تولیدی و خدماتی آبادان باید در همه نمایشگاه‌ها معرفی شود زیرا یکی از رسالت‌های اتاق‌های بازرگانی است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی صادرات خدمات را یکی از موضوعات مهم در اشتغالزایی برشمرد و اظهار کرد: قشر تحصیلکرده بسیاری در منطقه وجود دارد که چنانچه اتاق بازرگانی آبادان در این زمینه یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی انجام دهد قطعا تاثیر مثبتی خواهد داشت.

مولوی با اشاره به لزوم حضور هیات‌های اقتصادی داخلی و خارجی در آبادان تاکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان دعوت از فعالان اقتصادی داخلی و خارجی را باید به صورت فعال دنبال کند و به طور حتم این موضوع در هرچه بهتر معرفی شدن تولیدات و ظرفیت‌های منطقه مهم است.

وی بیان کرد: حضور سفیران کشورهای خارجی، رایزنان بازرگانی سفارت خانه‌ها، اتاق‌های بازرگانی دیگر استان‌ها و هیات‌های اقتصادی در آبادان گامی حیاتی تلقی می‌شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha