۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
سرمایه‌گریزی اصلی‌ترین عامل افزایش نرخ بیکاری در اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

سرمایه‌گریزی اصلی‌ترین عامل افزایش نرخ بیکاری در اصفهان

اصفهان - موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: سرمایه گذاران اصفهانی ترجیح می دهند به جای اصفهان در شهرهای دیگر سرمایه گذاری کنند و این از اصلی ترین عوامل بیکاری در اصفهان است.

حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اصفهان ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد اما به این علت که همواره جزو استان های برخودار شناخته شده توجهی به آن نشده است و از سوی دیگر سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در این استان ندارند و سر از استان های دیگر درمی آورند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین عوامل بالارفتن میزان بیکاری در اصفهان سرمایه گریزی است، افزود: در واقع سرمایه گذاران اصفهانی ترجیح می دهند به جای اصفهان در شهرهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

بروکراسی اداری مانع مهم در مسیر سرمایه گذاران
نماینده اصفهان در مجلس تاکید کرد: بروکراسی‌های اداری در اصفهان زیاد است، همین موضوع مانع بزرگی برای سرمایه گذارانی است که نمی توانند در گرفتن مجوزها راه آسانی را پیش بگیرند و موانع دشوار و راه دشوار رسیدن به مجوزهای مختلف باعث می شود که عطای سرمایه گذاری در اصفهان را به لقایش ببخشند و با این وضعیت نباید انتظار داشته باشیم که بیکاری در اصفهان کاهش یابد.

وی در پاسخ به این سول که برخوردار دانستن اصفهان چقدر در این بیکاری نقش دارد، تصریح کرد: به دلیل اینکه استان اصفهان به خصوص در قسمت غرب و جنوب، از نظر فضاهای فیزیکی و امکانات رفاهی و فرهنگی و فضاهای تاریخی در سطح عالی به شمار می‌رود به نظر می آید که برخوردار است اما این شامل حال تمام اصفهان یا شهرستان های اطراف نیست و مسئولان دولتی باید به این نکته بی توجه هستند.

بزهکاری و حاشیه نشینی از عواقب بیکاری در استان
موسوی لارگانی گفت: میانگین نرخ بیکاری اصفهان اکنون ۳.۱۲ درصد است و به همین سبب دولت باید با برنامه ریزی درست، پازل دقیقی را بچیند تا این مشکل که پیامدهای بسیاری از جمله بزهکاری و حاشیه نشینی و غیره را برای اصفهان به دنبال دارد جلوگیری کند.

کد خبر: ۱۶۲٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha