۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
ظرفیت گلخانه ها در خراسان جنوبی/۵۰۰ میلیون دلار ارز آوری خواهیم داشت
استاندار خراسان جنوبی :

ظرفیت گلخانه ها در خراسان جنوبی/۵۰۰ میلیون دلار ارز آوری خواهیم داشت

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی به طرح احداث هزار هکتار گلخانه در استان در راستای جهش تولید اشاره کرد و گفت: از این محل می توانیم ۵۰۰ میلیون دلار ارز آوری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد صادق معتمدیان شامگاه یکشنبه در نشست صمیمی با جمعی از مدیران شرکت های دانش بنیان استان با بیان اینکه ریل گذاری جهش تولید در خراسان جنوبی از سال گذشته آغاز شده است، عنوان کرد: احداث هزار هکتار گلخانه که از سال گذشته در استان کلید خورده است در راستای جهش تولید امسال با قوت حمایت و عملیاتی خواهد شد.

 وی  بیا بیان اینکه با توجه به اقلیم منطقه و ضرورت مدیریت منابع آبی طرح های گلخانه ای مورد حمایت قرار می گیرد، عنوان کرد: با ایجاد پروژه های گلخانه ای پیش بینی تولید ۲۵۰ هزار محصولات گلخانه ای را در استان داریم.

معتمدیان میزان اشتغال ایجاد شده از این محل را هشت هزار نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارز آوری از این محل می تواند عائد استان شود.

 وی با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت ایجاد بیش از ۸ هزار هکتار گلخانه را داراست، تصریح کرد: این ظرفیت ها در استان به خوبی معرفی نشده است .

 استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت های استان در حوزه تامین انرژی هم اشاره کرد و افزود: در استان ۳۱۰ روز آفتابی داریم که شرایط مناسبی برای تولید انرژی از طریق پنل های خورشیدی است.

 تولید ۵۰ هزار مگاوات برق از پنل های خورشید

 وی  با بیان اینکه با استفاده از این ظرفیت می توانیم ۵۰ هزار مگاوات برق در استان تولید کنیم، اظهارکرد: با ایجاد پنل های خورشیدی در روستاهای دارای ظرفیت خانوارهای کم درآمد روستایی می توانند درامدی معادل یک میلیون تومان به صورت ماهیانه کسب کنند و مهاجرت معکوس را داشته باشیم.

معتمدیان با تاکید بر اینکه نیاز است شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت هیا مغفول مانده را شناسایی و از فرصت ها بهره ببرند، گفت: احیای صنعت ابریشم و نوغانداری استان، تولید محصولات با کیفیت و متنوع صنایع دستی، طرح‌ هاب منطقه ای شتر از ظرفیت هایی هستند که نیاز داریم شرکت های دان بنیان در این زمینه ها ورود کنند.

استاندار خراسان جنوبی به محصولات استراتژیک کشاورزی استان از جمله زرشک و عناب هم اشاره داشت و ادامه داد: خراسان جنوبی در حوزه تولید این محصولات رتبه اول کشور و جهان را دارد اما این محصولات برای دنیا هنوز شناخته شده نیست.

 وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند در معرفی محصولات استراتژیک استان نقش آفرین باند.

معتمدیان از اففتاح بزرگترین مزرعه خارشتر در استان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: نیاز داریم تا ظرفیت های شغلی ناشناخته و مغفول مانده استان شناسایی و مشکلات حوزه اشتغال و تولید استان با نظرات کارشناسانه شرکت های دانش بنیان مرتفع شود.

 وی با اذعان به اینکه کمیته ای تخصصی در پارک علم و فناوری و با عضویت دستگاه های مرتبط اجرایی باید برای بررسی مشکلات به صورت کارشناسانه تشکیل شود، گفت: اولویت ما تثبیت مشاغل در استان است و در همین راستا از شرکت‌های دانش بنیان حمایت خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۶٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha