۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
عامل فرسودگی زیرساخت شهرک‌های صنعتی گلستان روند کُند احداث است
یک فعال اقتصادی:

عامل فرسودگی زیرساخت شهرک‌های صنعتی گلستان روند کُند احداث است

گرگان- ساداتی، مدیرعامل شرکت اریکو طولانی شدن روند احداث شهرک‌های صنعتی را عامل فرسودگی زیرساخت این طرح‌های صنعتی دانست و گفت: دولت باید چاره‌ای برای این بخش بیاندیشد.

امیرحسین ساداتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زیرساخت عمده شهرک‌های صنعتی در طول زمان فرسوده شده و نیاز به نوسازی و بازسازی دارد، گفت: هرچند که برخی شهرک‌های صنعتی قدمت زیادی ندارد اما به دلیل طولانی شدن فرایند ساخت پروژه، زیرساخت‌های آن مستهلک شده است.

مدیرعامل شرکت اریکو ادامه داد: بنابراین عمده تاسیسات شهرک‌ها اگرچه قدمتشان زیاد نیست اما زیرساخت آنها به دلیل طولانی مدت شدن پروژه، مستهلک شده به همین خاطر نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

وی ادامه داد: برای بخش‌هایی که روشنایی معابر انجام شده هم متاسفانه به دلیل اینکه در مناقصه با نازل‌ترین قیمت به پیمانکار واگذار شده، روشنایی کیفیت مناسب را ندارد و به این ترتیب خیلی از آنها معیوب هستند.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: اینگونه به نظر می‌رسد که دولت برای شهرک‌های صنعتی که ایجاد کرده هیچ برنامه‌ای ندارد و از طرفی با توجه به تورم‌های موجود خود واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی هم امکان سرمایه گذاری در این حوزه را ندارند.

به گفته ساداتی، در برخی از شهرک‌های صنعتی بسیاری از زیرساخت‌ها هنوز مهیا نیست و این واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه می‌کند به عنوان مثال در برخی شهرک‌های صنعتی حتی سیستم حمل زباله وجود ندارند و به همین خاطر تولیدکنندگان ناگزیر زباله را در محیط بیرونی واحد تولیدی می‌سوزانند.

وی موضوع امنیت شهرک‌های صنعتی را دارای اهمیت برشمرد و گفت: به صورت معمول این فضاهای صنعتی نیاز به امکاناتی نظیر دوربین و نگهبان دارد که در برخی شهرک‌های صنعتی همین حداقل‌ها هم مهیا نیست.

این فعال اقتصادی ادامه داد: متاسفانه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از طریق سازمان همیاری‌ها به روستاهای همجوار شهرک‌های صنعتی می‌آید اما تاکنون رقمی از این بخش به شهرک‌های صنعتی تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه سه درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده‌ای که واحدهای تولیدی درشهرک‌های صنعتی به دولت می‌پردازند، به شهرداری اختصاص می‌یابد، افزود: اما شهرداری‌ها هیچ‌گونه خدماتی به تولیدکنندگان شهرک‌های صنعتی ارائه نمی‌دهد. این موضوع تا چند سال آینده پیامدهای جدی به‌دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۱۶۲٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha