۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
بوئینگ تولید خود را کاهش می دهد

بوئینگ تولید خود را کاهش می دهد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا تقاضای پیش‌بینی‌شده خود را برای هواپیما در ۲۰ سال آینده کاهش داد، اما اعلام کرد که انتظار دارد میزان تحویل به استثنای بازار روسیه پایدار باشد.

به گزارش بازار، چشم انداز جدید بازار بوئینگ که روز یکشنبه قبل از نمایشگاه هوایی فارنبرو منتشر شد، نسبت به پیش بینی ۲۰ ساله قبل خود که ۴۳۶۱۰ فروند تحویل بود، کاهش یافته است.

خطوط هوایی بوئینگ در سراسر جهان در طی ۲۰ سال به ۴۱۱۷۰ هواپیمای جدید نیاز خواهند داشت که هواپیماهای تک راهرو حدود ۷۵ درصد آن را تشکیل می دهند.

تخمین جدید بازار روسیه و پیش بینی آن، ۱۵۴۰ هواپیما را به دلیل جنگ اوکراین و عدم اطمینان در مورد زمان فروش مجدد هواپیما به شرکت های روسی، حذف کرده است.

دارن هالست، معاون بازاریابی بازرگانی بوئینگ، در یک نشست توجیهی پیش از انتشار روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: «این کاهش تابعی از بازار راکد سال ۲۰۲۱ است.»

بوئینگ همچنین نرخ رشد پیش‌بینی ترافیک مسافر در سراسر صنعت خود را اندکی از ۴ درصد به ۳.۸ درصد کاهش داد، اما پیش‌بینی رشد بار خود را از ۴ درصد در سال گذشته به ۴.۱ درصد افزایش داد. همچنین این شرکت سازنده هواپیماهای مسافربری، پیش بینی رشد ناوگان خود را از ۳.۱ درصد به ۲.۸ درصد کاهش داد. پیش بینی برای تحویل هواپیماهای بدنه پهن هم در طی ۲۰ سال آتی از ۷۶۷۰ به ۷۲۳۰ مورد کاهش یافت.

بنا به گزارش رویترز، بوئینگ پیش‌بینی می‌کند که ناوگان هواپیمایی جهان تا سال ۲۰۴۱ تقریباً دو برابر می‌شود. هالست گفت: «صنعت جهانی هوانوردی هنوز در مسیر بهبود قرار دارد.»

این شرکت همچنین پیش‌بینی می‌کند که ناوگان باری اش تا سال ۲۰۴۱ به میزان ۸۰ درصد رشد خواهد کرد. محموله های هوایی هنوز تنها یک درصد از تجارت جهانی را تشکیل می دهد.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha