۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
عسل تقلبی آفت صنعت زنبورداری گلستان
یک فعال در صنعت زنبورداری مطرح کرد؛

عسل تقلبی آفت صنعت زنبورداری گلستان

گرگان- رجبلو، فعال در صنعت زنبورداری گلستان با بیان اینکه عسل تقلبی آفت جان صنعت زنبورداری شده، گفت: فراوانی عسل‌ تقلبی در بازار، حیات صنعت زنبورداری گلستان را به مخاطره انداخته است.

مهدی رجبلو در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه عدم آگاهی مردم و نبود مرکز تخصصی و فروشگاه معتبر برای عرضه عسل در استان، بازار فروش عسل‌های تقلبی را رونق داده است.

این زنبوردار گلستانی افزود: صنعت زنبورداری از رشته‌های تولیدی مهم کشور به شمار می‌رود و خانواده‌های بسیاری از این طریق امرار معاش می‌کنند.

رجبلو ادامه داد: با توجه به گسترش زنبورداری، باید اقدامی برای جمع‌آوری عسل‌های تقلبی و مقابله با این افراد انجام شود تا مردم بتوانند عسل با کیفیت مصرف کنند.

وی در خصوص خرید عسل، گفت: در ابتدا مردم باید عسل را از زنبوردار خریداری کنند اما متاسفانه مردم زنبوردار را به رسمیت نمی‌شناسد و یا امکان دسترسی به این افراد برای تمام مصرف کنندگان مهیا نیست.

رجبلو یادآور شد: وجود عسل‌های تقلبی در بازار و استقبال مردم از این نوع عسل‌های موجب ضرر و زیان فراوانی به صنعت زنبورداری استان شده است.

به گفته وی، تولید و عرضه عسل‌های تقلبی باعث شده تا بسیاری از فعالان حوزه زنبورداری شغل خود را تغییر دهند و به حرفه دیگری روی بیاورند.

رجبلو در توضیح تشخیص عسل تقلبی از طبیعی، اظهار کرد: عسل‌های تقلبی به علت برخورداری از درصد بالایی شیرین کننده و مواد افزودنی تمایل بیشتری نسبت به عسل طبیعی برای چسبندگی دارد.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha