۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۳
ناتوانی در مقابله با تورم در مکزیک

ناتوانی در مقابله با تورم در مکزیک

اقتصاد دانان در مکزیک هشدار دادند که ناتوانی در کاهش تورم می‌تواند این کشور را با قحطی مواجه کند.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد؛ ناتوانی در مقابله با تورم در مکزیک این کشور را با قحطی مواجه می‌کند

بر اساس این گزارش، اقتصاد دانان در مکزیک هشدار دادند که ناتوانی در کاهش تورم می‌تواند کشور را با قحطی مواجه کند. در حالی که بهای مواد غذایی در مکزیک روند صعودی داشته است آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور این کشور از مردم مکزیک خواسته است که مواد غذایی بیشتری تولید کنند تا کشور را خودکفا کنند. مانوئل راپالو خبرنگار ما از مکزیکو سیتی در این رابطه گزارش می‌دهد.

خبرنگار الجزیره با پخش تصاویری از فعالیت کشاورزان گفت: این کشاورزان در حومه شهر مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک در حال برداشت کاکتوس نوپال هستند. کاکتوس نوپال در مکزیک یک ماده غذایی است. این یکی از چندین محصول کشاورزی است که در منطقه میلدا آلبا کشت و تولید می‌شود.

یک کشاورز گفت: ما کاکتوس نوپال، ذرت و لوبیا تولید می‌کنیم و بیشتر مواد غذایی که تولید می‌کنیم برای مصرف به مکزیکو سیتی فرستاده می‌شود.

خبرنگار الجزیره افزود: با افزایش بهای مواد غذایی رئیس جمهور مکزیک از کشاورزان خواسته است که تولیدات کشاورزی خود را افزایش دهند. دولت برنامه‌ای را برای کمک از طریق یارانه به کشاورزان در نظر گرفته است.

کشاورز دیگری در ادامه این گزارش گفت: برنامه‌ای که دولت اجرا کرده است به ما کمک کرده است، زیرا هزینه‌ها در حال افزایش است. هزینه کودهای شیمیایی افزایش یافته است. وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست.

خبرنگار الجزیره افزود: یکی از برنامه‌های دولت مکزیک در این رابطه «سمبراندو ویدا» نام دارد. این برنامه در سال ۲۰۱۹ اجرا شده است. هدف از این طرح مبارزه با نابرابری و فقر بوده است. امسال این برنامه در جهت تقویت امنیت غذایی با توجه به افزایش شدید تورم اجرا می‌شود. اما بسیاری در مکزیک نگرانند که اقدامات کافی برای مقابله با افزایش شدید بهای کالاها انجام نشده است.

یک فروشنده در حومه شهر مکزیکو گفت: همه چیز گران شده است. بهای آووکادو و گوجه فرنگی افزایش یافته است. ما نمی‌توانیم هزینه‌ها را پرداخت کنیم.

خبرنگار الجزیره افزود: برخی اقتصاد دانان در مکزیک هشدار داده اند که تورم می‌تواند تا پایان سال به ده درصد برسد.
ناتالی هرناندز، اقتصاد دان هم گفت: اگر مشکلات تشدید شوند و تورم دو رقمی شود پیامدهای ناشی از نابرابری و فقر ویرانگر خواهد بود.

خبرنگار الجزیره در پایان گفت: دولت مکزیک مطمئن است و معتقد است که انجام اقدامات مستمر و سرمایه گذاری در مزارع کوچک مانند مزارع منطقه میلدا آلبا در نهایت می‌تواند بهترین روش برای مقابله با تبعات ناشی از بحران غذایی احتمالی باشد. نهاد غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) درباره طرح های، چون سمبراندو ویدا ابراز خوش بینی کرده است. هدف در مکزیک گسترش این طرح است تا محصولات کشاورزی بیشتری با کودهای زیستی تولید شود تا کشور به سوی خودکفایی غذایی حرکت کند. کارشناسان در مکزیک معتقدند اگر چه یارانه‌های دولت راه مناسب و خوبی برای کوتاه مدت به شمار می‌روند، اما تنها راه برای تضمین امنیت غذایی اجرای سیاست‌های اقتصادی با هدف مقابله با تورم است.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha