۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
بخش صنعت در اصفهان با کمبود نیروی کار حرفه‌ای مواجه است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بخش صنعت در اصفهان با کمبود نیروی کار حرفه‌ای مواجه است

اصفهان - سهل آبادی؛ رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران با بیان اینکه در حال حاضر بخش صنعت با کمبود نیروی کار حرفه ای مواجه شده است، گفت: کاهش سرعت تولید در بخش صنعت از عوامل افزایش نرخ بیکاری است.

عبدالوهاب سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار، یکی از عوامل اصلی رشد نرخ بیکاری در اصفهان را تمایل جوانان به مشاغل به اصطلاح پشت میزی برشمرد و اظهار کرد: بخش صنعت به ویژه تولید کنندگان نیاز مبرم به استفاده از نیروهای کار متخصص و حرفه ای در بخش های مختلف دارند، اما فارغ التحصیلان دانشگاهی تمایلی به انجام کارهای اجرایی در کارخانه ها وکارگاه های صنعتی ندارند.

وی افزود: یکی از اهداف بخش صنعت در کشور و همچنین در استان اصفهان، اشتغال زایی و کارآفرینی است و کم ترین توقع و انتظار خانواده های اصفهان که چند سالی است به واسطه خشکسالی با مشکلات معیشتی روبرو هستند، اشتغال فرزندانشان است، اما در دهه های اخیر نیروی کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی به دنبال کارهای سبک و درآمد های هنگفت هستند.

رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران با اظهار تاسف از اینکه در حال حاضر بخش صنعت با کمبود نیروی کار حرفه ای مواجه شده است، بیان کرد: از دیگر عوامل افزایش نرخ بیکاری کاهش سرعت تولید در بخش صنعت است.

وی تحریم ها، گرانی مواد اولیه، به روز نشدن ماشین آلات تولیدی و کاهش واردات را از جمله عوامل موثر در این بیکاری دانست و گفت: اینها عواملی است که تولید را با چالش های گوناگونی روبرو می کند و در چنین شرایطی میزان تقاضای تولید کنندگان برای جذب نیروی کار کاهش می یابد.

کد خبر: ۱۶۲٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha